ماجرای برگرداندن هواپیمای حامل «جنرال مراد» از آسمان +عکس

کد خبر: 1080322

هواپیمای حامل جنرال مراد که برای معرفی به عنوان والی دایکندی به این ولایت می‌رفت برگشت داده شد.

ماجرای برگرداندن هواپیمای حامل «جنرال مراد» از آسمان +عکس

اداره مستقل ارگان‌های محل، روز گذشته (سه‌شنبه ۲۲ سرطان) اعلام کرد که سترجنرال مرادعلی مراد با حفظ رتبه نظامی بحیث والی ولایت دایکندی و طاهر زهیر به حیث والی بامیان تعیین شده اند.

آقای زهیر امروز از سوی سرور جوادی، معاون ارگان‌های محلی به گونه رسمی به عنوان والی بامیان معرفی شد و به کارش آغاز کرد.

اما هواپیمای حامل جنرال مراد که برای معرفی به دایکندی می‌رفت از فضای این ولایت برگشت داده شده است. هواپیمای حامل وی پس از برگشت از دایکندی، به بامیان رفته است.

نمایندگان مردم دایکندی در مجلس نمایندگان گفته اند که گفته می‌شود که جنرال مرادعلی مراد، در وزارت دفاع تعیین بست شده و به همین دلیل هواپیمای حامل آنان برگشت خورده است. آقای سرور جوادی، معین اداره‌ مستقل ارگان‌های محل که در بامیان به سر می‌برد، این خبر را به جنرال مراد رسانده است.

اما برخی منابع گفته اند که دلیل برگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان نیلی، مرکز ولایت دایکندی، مخالفت محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور اشرف غنی در امور سیاسی و امنیتی با انتصاب او به‌عنوان والی دایکندی بوده است.

گفته می‌شود که محقق صبح امروز با رئیس‌جمهور غنی تماس گرفته و گفته است که براساس توافق دو طرف، والی دایکندی باید از افراد نزدیک به او مقرر می‌شد، اما در تعیین مرادعلی مراد نه با او مشورت شده و نه پست بدیلی پیشنهاد شده است.

طبق اظهارات این منابع، محقق در این تماس به غنی گفته است که از میان او و مرادعلی مراد باید یکی را انتخاب کند و در صورتی که توافق میان دو طرف عملی نشود، او از سمت مشاوریت استعفا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش‌ها،‌ پس از تماس محقق با غنی، از دفتر ریاست‌جمهوری به هیات همراه مرادعلی مراد تماس گرفته شده و آنان به کابل فراخوانده شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری و اداره مستقل ارگان‌های محلی تاکنون در این باره چیزی نگفته اند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها