واکنش مقام اروپایی به جاسوسی اسرائیل از روزنامه‌نگاران

کد خبر: 1081514

رئیس کمیسیون اروپا از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از نرم افزار‌های جاسوسی برای هک کردن تلفن‌های هوشمند روزنامه نگاران، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا واکنش نشان داد و این اقدام صهیونیست‌ها را ناپسند و غیرقابل قبول دانست.

واکنش مقام اروپایی به جاسوسی اسرائیل از روزنامه‌نگاران

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که استفاده رژیم صهیونیستی از نرم افزار‌های جاسوسی علیه روزنامه نگاران کاملاً غیرقابل قبول است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه ۲۸ تیرماه) در سفر خود به پراگ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از نرم افزار‌های جاسوسی  برای هک کردن تلفن‌های هوشمند روزنامه نگاران، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا واکنش نشان داد و این اقدام صهیونیست‌ها را ناپسند و غیر قابل قبول دانست.

فون در لاین با اشاره به این موضوع که آزادی رسانه و مطبوعات یکی از ارزش‌های اصلی اتحادیه اروپا است، گفت: «این گزارش‌ها هنوز تایید نشده اند، اما اگر اینگونه باشد کاملاً غیر قابل قبول بوده و برخلاف قوانین اتحادیه اروپا است.»

تحقیقی که از سوی ۱۷ سازمان رسانه‌ای، روز یکشنبه منتشر شد، مشخص شد که شماره تلفن‌های ۴۰ روزنامه نگار، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر به وسیله یک نرم افزار جاسوسی توسعه یافته رژیم صهیونیستی به نام «گروه ان اس اُ» (یک شرکت فناوری صهیونیستی است که نرم افزار‌های جاسوسی آن به نام پگاسوس امکان نظارت از راه دور تلفن‌های هوشمند را فراهم می‌کند) مورد نظارت و جاسوسی قرار گرفته اند.

همچنین ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق و افشاگر اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از همکاری شرکت جاسوسی «گروه ان اس اُ» رژیم صهیونیستی در ترور جمال خاشقچی، منتقد سعودی به دست عربستان خبر داد.

 در سال ۲۰۱۹، شبکه اجتماعی WhatsApp اعلام کرد: روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در هند از جمله ۱۴۰۰ کاربر در سراسر جهان هستند که تلفن‌های آن‌ها با استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی هک شده است.

در سال ۲۰۲۰، گزارشی از سوی Citizen Lab Canada اعلام کرد که عربستان و امارات تلفن‌های ده‌ها روزنامه نگار را با استفاده از همان شرکت صهیونیست هک کرده اند./اعتمادآنلاین|

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها