هشدار عجیب مقام عراقی به ترکیه

کد خبر: 1082405

الولائی اعلام کرد: خطاب به ترکیه می گوییم که شانس خود را برای آمدن به عراق با پای پیاده بیازمایید و خواهید دید که چگونه پایتان را قطع خواهیم کرد و این را از ارباب آمریکایی تان بپرسید.

هشدار عجیب مقام عراقی به ترکیه

ابو الاء الولائی دبیر کل گردانهای سیدالشهداء عراق ضمن انتقاد شدید از رویکرد وزارتخارجه این کشور در قبال حضور نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد: این روزها وزارت خارجه در زمینه موضوع حاکمیت عراق بسیار خجالت آور عمل می کند. در شرایطی که اشغالگر آمریکایی حیا نمی کند و بر ماندن به بهانه دوستی با عراق اصرار دارد و اشغالگران ترکیه ای به تعدی به حاکمیت کشور ما بسنده نکرده و می خواهد که با پای پیاده برای اشغال عراق بیاید، وزیر خارجه عراق بدون اینکه حیا کند از اشغالگران می خواهد که در اراضی ما و آسمان ما باقی بماند آنهم به نمایندگی از همه ملت عراق! مردان و زنان و شهیدان و به ویژه مرجعیت عالیقدر..

nfCiX5EMvldH

وی نوشت: ما اعلام می داریم که اولاً، در عراق هیچ سرباز یا افسر، آمریکایی یا انگلیسی یا هر تبعه دیگری یا هر نیروی رزمی باقی نخواهد ماند.

دوم، وعده های کمیته گفتگو کننده در صورتی که خواستار اخراج همه اشغالگران از عراق نشود و رسماً در این زمینه اقدام نکند، اهمیتی برای ما ندارد.

سوم، همه مروجان بقای اشغالگران مسئول تبعات آن را برعهده دارند.

چهارم، خطاب به اتراک می گوییم که شانس خود را برای آمدن به عراق با پای پیاده بیازمایید و خواهید دید که چگونه پایتان را قطع خواهیم کرد و این را از ارباب آمریکایی تان بپرسید.

گفتنی است که پیش از این سلیمان سویلو در سخنانی در جریان برگزاری یک مراسم در شهر «شرناق» اعلام کرده بود دور نخواهد بود روزی که ما با پای پیاده از اینجا به عراق و سوریه برویم.

گردانهای حزب الله عراق: مقاومت تا خروج آخرین نظامی آمریکا ادامه خواهد داشت

از سوی دیگر «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق هشدار داد که اگر آمریکا نظامیان خود را از عراق خارج نکند، مقاومت به عملیات خود ادامه خواهد داد.

وی امروز شنبه در واکنش به حرف و حدیث‌ها درباره تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق در حساب توییتری خود نوشت: اگر آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج نکند، مقاومت به عملیات خود تا خروج آخرین سرباز آمریکایی ادامه خواهد داد.

u2LC9ZbTyTHA

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله تصریح کرد: اگر دشمن به‌صراحت خروج نیروهای خود را اعلام نکند و بعد از اعلام علنی به‌صورت میدانی از طریق کمیته‌های پارلمانی ملی و امنیتی توانمند این مسئله (عدم خروج نیروها) تأیید شود، مقاومت در همه مناطق اقدام به تشدید عملیات خود تا خروج آخرین نظامی ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور در واشنگتن تأکید کرد که این گفت‌وگوها هرگز عراقی‌ها را فریب نخواهد داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها