عکسی که جهان را تکان داد

کد خبر: 1082614

طی روزهای اخیر، تصویری از یک مادر قندهاری که تنها و با یک بقچه لباس در صندوق عقب تاکسی نشسته و گریه می‌کند در رسانه‌های اجتماعی افغانستان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

عکسی که جهان را تکان داد

فرارو/ طی روزهای اخیر، تصویری از یک مادر قندهاری که تنها و با یک بقچه لباس در صندوق عقب تاکسی نشسته و گریه می‌کند در رسانه‌های اجتماعی افغانستان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

این تصویر بین کابران افغان دست به دست می‌شود و هر کاربر افغان با بازنشر آن به جنگ و حامیان جنگ لعنت می‌فرستد و بر پایان جنگ تاکید می‌کند.

گفته می‌شود طالبان خانه این مادر قندهاری را آتش زده و فرزندش را تیرباران کرده است. حالا آواره شدن بخشی از زندگی او شده است، می‌رود و اشک می‌ریزد.

شماری از کاربران افغان و خبرنگاران این کشور با بازنشر این تصویر نوشته‌اند که این مادر قندهاری اعضای خانواده‌اش را در جنگ از دست داده و خود تک و تنها آواره شده است و برای یافتن یک سرپناه سرگردان است.

ناهید فرید، عضوی مجلس نمایندگان افغانستان، نوشته است: هر شب به امید خوب شدن سر به بالین می‌گذاریم تا فردا وضعیت بهتر شود، اما فردایش چنین تصویر تکان‌دهنده‌ای از مادری آواره را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم.

محمد وارث عطایی نوشته است: مادری که جوانی‌اش را در جنگ و پیری‌اش را در آوارگی تمام کرد، دردناک است.

کاربر دیگری نوشته است: مادر معذرت ما را ببپذیر، ما نتوانستیم فرزندان خوبی برای این خاک و مادرانش باشیم. وای بر کسانی که اشک چنین مادرانی را جاری می‌سازند تا خود به قدرت برسند.

راحله دوستم، عضوی مجلس سنای افغانستان و دختر مارشال دوستم نیز نوشته است: تصویر نهایت دردناک و متاثرکننده‌ای است که حکایت از عمق فاجعه و عواقب جنگ و خون‌ریزی دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها