رسوایی‌های جاسوسی تل آویو

کد خبر: 1083182

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از شرکت سازنده بدافزار پگاسوس که برای جاسوسی از فعالان، سیاستمداران و روزنامه نگاران استفاده شده است، دفاع کرد.

رسوایی‌های جاسوسی تل آویو

به نقل از پایگاه تایمز اسرائیل، در پی انتشار گزارش‌ها درباره استفاده برخی کشور‌ها از نرم افزار‌های تولیدی شرکت صهیونیستی «گروه ان اس او» برای جاسوسی از فعالان، سیاستمداران و روزنامه نگاران، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سیاست‌های این رژیم در خصوص صادرات این گونه نرم افزار‌های جاسوسی، دفاع کرد.

گانتس در سخنرانی خود خطاب به کنفرانس هفته سایبری دانشگاه تل آویو اعلام کرد: ما از اخبار اخیر در خصوص استفاده از سامانه‌هایی که در برخی شرکت‌های سایبری اسرائیل ساخته شده اند، آگاهی داریم. اسرائیل به عنوان یک دموکراسی لیبرال غربی، صادرات محصولات سایبری را همسو با قانون کنترل صادرات دفاعی خود تحت کنترل دارد، و از رژیم‌های کنترل صادرات بین المللی پیروی می‌کند.

وی مدعی شد اسرائیل به عنوان سیاست خود، مجوز صادرات محصولات سایبری را به دولت‌ها تنها برای استفاده‌های قانونی و تنها برای جلوگیری از وقوع جرم و تروریسم و تحقیق درباره آن‌ها مجاز می‌داند. کشور‌هایی که به این سامانه‌ها دست می‌یابند، باید به تعهدات خود در خصوص این الزامات عمل کنند. ما در حال حاضر مشغول بررسی اطلاعاتی هستیم که درباره این موضوع منتشر شده است.

این در حالی است که معترضان که مقابل ساختمان شرکت «گروه ان اس او» در هرزلیا تجمع کرده بودند و نوشته‌هایی را با مضمون "صادرات سلاح توسط اسرائیل را متوقف کنید" در دست داشته و شعار می‌دادند «جنگ سایبری شما را نمی‌خواهیم»، "ان اس او، ان اس او، وقت رفتن است"، "نه به جاسوسی و سرکوب" و "جاسوسی از ما را متوقف کنید/ ان اس او را متوقف کنید".

هفته گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند یک آژانس اطلاعاتی مغرب با استفاده از نرم افزار‌های تولیدی «ان اس او»، احتمالا تلفن همراه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و سایر اعضای دولت این کشور را هدف قرار داده است.

نرم افزار پگاسوس که تولیدی شرکت «گروه ان اس او» است، در حال حاضر در کانون رسوایی‌های جاسوسی جهانی قرار دارد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها