تیراندازی نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به روی هم

کد خبر: 1084085

ارتش آذربایجان از تیراندازی نظامیان ارمنستان به مواضع این کشور در مرز جمهوری خودمختار «نخجوان» و واکنش متقابل خبر داد.

تیراندازی نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به روی هم

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در خبری مدعی شد که نیروهای نظامی ارمنستان بامداد امروز به سوی مواضع این کشور تیراندازی کرده اند.

وزارت دفاع کشور آذربایجان در بیانیه ای در همین رابطه اعلام کرد: در اول آگوست (امروز) حدود ساعت ۳:۴۵ بامداد (به وقت محلی)، واحدهای نیروهای نظامی ارمنستان در مواضع نزدیک به روستای «آرازدین» در ناحیه «ودی» به سمت مواضع نیروهای ارتش آذربایجان در ناحیه ای در منطقه خودمختار «نخجوان» تیراندازی کردند.

مطابق اعلام این وزارتخانه، نیروهای ارتش آذربایجان اقدام به تیراندازی متقابل کرده اند که در پی چنین واکنشی، تیراندازی های طرف مقابل متوقف شد. ارتش آذربایجان در این نزاع متحمل تلفات نشده است.

بیانیه وزارت دفاع آذربایجان در پایان گفت که وضعیت در حال حاضر در این ناحیه آرام است و نیروهای آذربایجان کنترل اوضاع را در دست دارند.

روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید. این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید. با این حال هر از گاهی طرفین یکدیگر را به نقض توافق آتش بس متهم می کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها