اشرف غنی: طالبان راه را برای تروریست‌های خارجی در افغانستان را باز کرده‌اند

کد خبر: 1084171

رئیس جمهوری افغانستان گروه طالبان را در مقایسه با ۲۰ سال پیش، ظالم و نامسلمان‌تر خواند.

اشرف غنی: طالبان راه را برای تروریست‌های خارجی در افغانستان را باز کرده‌اند

به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، امروز، یکشنبه هنگام سخنرانی در مراسمی گفت که طالبان در مقایسه با ۲۰ سال گذشته ظالم‌تر و نامسلمان‌تر شده‌اند.

غنی گفت: «یک طالبی که از بیست و چهار سال گذشته تغییر کرده تغییرش در چیست؟ اینکه فجیع‌تر، ظالم‌تر و نامسلمان‌تر شده‌ است.»

درعین حال، رئیس‌‎جمهوری می‌گوید تا زمانی‌که اوضاع نظامی تغییر نکند، طالبان هیچ اراده‌ای برای صلح نخواهند داشت و به میز مذاکره نیز نخواهند آمد.

ازسوی، دیگر، رئیس جمهوری افغانستان افزوده است که طالبان راه را برای تروریست‌های خارجی در افغانستان را باز کرده‌اند.

او به مسؤولان حکومت دستور داد که فساد نکنند./ایسنا

 

مشاور غنی: طالبان اعتقادی به انتخابات و جمهوری ندارند

مشاور رئیس‌جمهوری افغانستان در امور سیاسی و امنیتی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت، آمریکایی‌ها به شکست‌شان اعتراف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد محقق، مشاور رئیس‌جمهوری افغانستان در امور سیاسی و امنیتی تاکید کرد: خروج آمریکا مطابق با منافع آمریکا به نفع دموکرات‌ها و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

محقق تصریح کرد: فرماندهان نظامی آمریکا موافق خروج غافلگیرانه این چنینی نبوده‌اند.

او خاطرنشان کرد، طالبان بدون هیچ مقاومتی وارد مناطق شدند زیرا نیروهای افغان می‌خواستند تجمیع و به دفاع متمرکز شوند. نمی‌توانیم بگوییم از وقوع جنگ داخلی‌ نگرانیم در حالی که چنین جنگی در جریان است.

این مقام افغان تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای مردمی در کنار دولت، ارتش و پلیس می‌جنگند و این به گسترش دایره جنگ خواهد انجامید.

محقق تاکید کرد: مذاکرات از ۱۰ ماه پیش در دوحه در جریان است و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. طالبان خواهان صلح نیستند بلکه می‌خواهند افغانستان را اشغال کنند و از طریق جنگ بر آن مسلط شوند. کسانی که معتقدند مذاکرات به نتایج و صلح داخلی خواهد رسید، اشتباه می‌کنند. اما تا زمانیکه طالبان به دستیابی به صلح به غیر از جنگ قانع نشوند مذاکرات به نتیجه نخواهند رسید.

مشاور رئیس‌جمهوری افغانستان تصریح کرد: ما مقابل مسیری طولانی هستیم حتی طالبان درک می‌کنند که مسیر نظامی هرگز به نتیجه مطلوب نخواهند رسید. اما طالبان خواهان دولت طالبانی محض و احیای سیستمی هستند که ۲۰ سال پیش وجود داشت. ما نیز می‌گوییم خواهان نظام اسلامی هستیم اما درک ما از اسلام متفاوت است.

به گفته این مقام افغان، ما هرگز از جمهوریت دست نمی‌کشیم در حالی که طالبان اعتقادی به انتخابات و جمهوری ندارند.

او افزود: همچنین حقوق زنان، حقوق بشر، کودکان، حقوق اقلیت‌ها در قانون اساسی درج شده و ما از آنها صرف نظر نمی‌کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها