واشنگتن: مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد

کد خبر: 1085332

آمریکا ادامه روند دیپلماتیک با ایران را به نفع خود توصیف و تأخیر در ازسرگیری مذاکرات وین را نامطلوب عنوان کرد.

واشنگتن: مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد

به نقل از الجزیره، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید تداوم روند دیپلماتیک با ایران را به نفع واشنگتن توصیف کرد.

جنیفر ساکی گفت: به نفع ماست که روند دیپلماتیک با ایران ادامه یابد، اما مذاکرات هسته‌ای هم نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با اعلام آمادگی برای بازگشت این کشور به میز مذاکرات هسته‌ای در وین، مدعی شد که جدول زمانی برای این مذاکرات تا ابد باز نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: برنامه زمانی برای بازگشت به مذاکرات تا ابد باز نخواهد بود. تأخیر در ازسرگیری مذاکرات، نامطلوب و اقدامی سلبی است.

ند پرایس افزود: از ایران می‌خواهیم خیلی زود به مذاکرات برگردد، هرچه دور بعدی مذاکرات وین به تأخیر بیفتد، روند بازگشت به برجام مشکل‌تر می‌شود.

اظهارات مقامات آمریکایی در حالی بیان می‌شود که مذاکرات وین در مورد بازگشت طرف‌ها به توافق هسته‌ای، چند وقت پیش و به دلیل روند انتقال دولت در ایران متوقف شد.

این در حالی است که اگر کارشکنی و زیاده‌خواهی آمریکا نبود، بازگشت به توافق هسته‌ای باید بسیار زودتر از این انجام می‌شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته نیز، بدون اشاره به آن‌که دولت متبوعش هنوز اقدامی در جهت نقض آشکار برجام صورت نداده است، باز هم مدعی آمادگی کشورش برای بازگشت به مذاکرات برجامی در وین شد.

پیش از آن نیز، سخنگوی کاخ سفید، ضمن اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات برجام مدعی شد: «آمریکا امیدوار است که برای برگزاری مذاکرات و انجام این کار فرصت کافی وجود داشته باشد.»

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده، اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها