امار عجیب کشته های طالبان طی شبانه روز گذشته

کد خبر: 1085605

نزدیک به ۴۰۰ نفر از اعضای طالبان، طی شبانه روز گذشته، در عملیات نیروهای امنیتی دولت افغانستان کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

امار عجیب کشته های طالبان طی شبانه روز گذشته

به نقل از اسپوتنیک، «فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته در سراسر افغانستان، تعداد ۳۸۵ تن از اعضای گروه طالبان را کشته و ۲۱۰ نفر دیگر از این افراد را نیز زخمی کرده‌اند.

امان در همین رابطه افزود: در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی افغانستان در بیست و چهار ساعت گذشته در ولایت‌های ننگرهار، لوگر، غزنی، پکتیکا، وردک، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان، هلمند، تخار، بغلان و کاپیسا، ۳۸۵ تن ار اعضای طالبان کشته و ۲۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند. اخیراً و در همین رابطه شهر «زرنج» مرکز ولایت نیمروز به دست اعضای گروه طالبان افتاد.

طی درگیری‌های هفته‌های اخیر مناطق بسیاری در سراسر افغانستان بین طالبان و نیروهای امنیتی دولت این کشور دست به دست شده است، اما سقوط مرکز یک ولایت در این میان واقعه‌ای پر اهمیت تلقی می‌شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها