هشدار مسکو درخصوص تصمیم نظامی اخیر اوکراین

کد خبر: 1086671

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخواست اوکراین از آمریکا برای استقرار نیرو و پدافند هوایی در این کشور را تحریک‌آمیز توصیف کرد.

هشدار مسکو درخصوص تصمیم نظامی اخیر اوکراین

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه درخصوص تصمیم نظامی اخیر اوکراین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخاروا در مصاحبه‌ای گفت: «این اقدام به نظر من اثبات چیزی است که سال‌ها درباره آن حرف می‌زنیم و رژیم کی‌یف تلاش می‌کرد آن را انکار کند، یعنی اثبات سیاست تحریک‌آمیز اوکراین علیه روسیه».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به درخواست یک مقام ارشد اوکراین از آمریکا جهت استقرار شماری از پرسنل و سامانه‌های دفاع هوایی در این کشور گفت: «مردم اوکراین به چنین چیزی احتیاج ندارند».

«آلکسی رزنیکوف» معاون نخست‌وزیر اوکراین فاش کرد که اخیرا در سفر به آمریکا  و حضور در اندیشکده «جیمز تاون» این موضوع را با برخی مقام‌های ایالات متحده در میان گذاشته است.

 رزنیکوف گفت: «گسترش بسته امنیتی برای اوکراین مهم است، اول از همه با استقرار نیروهای پدافند هوایی و حتی استقرار یگان‌های آمریکایی.»

قوانین اوکراین اجازه می‌دهد تا نیروهای خارجی در این کشور مستقر شوند، اما روسیه بارها اعلام کرده است که حضور پرسنل نظامی آمریکا در مرزهایش با اوکراین خط قرمز است. در ماه فوریه، کی‌یف از ناتو خواست پرواز هواپیماها و انتقال نیروها را در نزدیک شبه جزیره کریمه شروع کند. مسکو تاکید کرده که چنین اقداماتی «تحریک‌آمیز» است و احتمال وقوع یک حادثه فاجعه‌بار را افزایش می‌دهد و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند.

زاخاروا روز سه شنبه نیز گفته بود: «به حرکتهای غیر دوستانه‌ایی که ایالات متحده علیه کشور ما انجام می‌دهد پاسخ می‌دهیم. درعین حال، به طور مداوم به گامهای سازنده در مقابل خود پاسخ سازنده می‌دهیم. ما بر اساس واقعیات‌ پیش خواهیم رفت».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها