جو بایدن درباره افغانستان: آنها باید برای کشورشان بجنگند

کد خبر: 1086685

رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی درباره عدم تمایل نیروهای امنیتی افغانستان برای جنگ با طالبان گفت که شمار نیروهای افغان از طالبان بیشتر است اما آن‌ها خود باید بخواهند که علیه طالبان بجنگند.

جو بایدن درباره افغانستان: آنها باید برای کشورشان بجنگند

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری در واکنش به سقوط شهرستان‌های افغانستان و در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت کنونی افغانستان نظر او را درباره خروج نیروها تغییر می‌دهد گفت: از تصمیمی که گرفتم پشیمان نیستم.

وی افزود: «رهبران افغانستان باید متحد شوند؛ هزارن سرباز ما در افغانستان کشته و زخمی شدند، اکنون آن‌ها باید برای خودشان بجنگند؛ برای کشور خود بجنگند».

بایدن با تاکید بر اینکه آمریکا به حمایت از نیروهای افغان ادامه می‌دهد، گفت: «آن‌ها باید بخواهند که بجنگند، شمار آن‌ها از طالبان بیشتر است».

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: فکر می‌کنم حالا آن‌ها شروع کرده‌اند به فهمیدن اینکه اکنون وقت آن رسیده تا از نظر سیاسی متحد شوند.

این اظهارات در حالی است که دست‌کم طی یک هفته گذشته بارها مناطق مختلف افغانستان از جمله در شمال و غرب و جنوب این کشور ظاهراً برای هدف قراردادن طالبان بمباران شد اما بیشترین تلفات را غیرنظامیان متحمل شدند

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در پیامی ضمن محکوم کردن حملات هوایی آمریکا گفته بود که این حمله «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است و نسبت به عواقب این‌گونه حملات نیز هشدار داد.

این حملات هوایی از یک ماه گذشته علیه طالبان تشدید شده است و به‌نوشته «رویترز» این گروه نیز در پاسخ متقابل به آمریکا، به تصرف مراکز ولایت‌ها روی آورده است./تسنیم

 

حجم ویدیو: 1.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها