نشست فوری انگلیس درباره افغانستان

کد خبر: 1087173

نخست‌ وزیر انگلیس امروز نشستی فوری برای بحث درباره تحولات کنونی افغانستان برگزار کرده است.

نشست فوری انگلیس درباره افغانستان

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از برگزاری نشستی اضطراری به دستور «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای بحث درباره تحولات کنونی در افغانستان خبر داد.

یک سخنگوی دولت انگلیس در این باره اعلام کرد: «بوریس جانسون خواستار برگزاری جلسه‌ای توجیهی شد تا درباره وضعیت بحرانیِ کنونی در افغانستان بحث شود.»

همچنین امروز برخی منابع امنیتی از برگزاری یک نشست اضطراری میان مقامات ناتو برای رایزنی درباره وضعیت امنیتی و وخامت تحولات در افغانستان خبر دادند و اعلام کردند که در نشست امروز درباره اقدامات لازم برای کاهش نیرو‌ها در سفارت کابل نیز رایزنی خواهد شد.

ساعاتی پیش آژانس مرزی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد تصمیم دارد به دلیل احتمال بالا رفتن تعداد مهاجران به مقصد اروپا همزمان با افزایش تسلط گروه طالبان بر افغانستان، تجهیزات نظارتی در مرز‌های خود را افزایش دهد. این مسئله پیش از افزایش تسلط طالبان بر مناطق مختلف افغانستان برنامه‌ریزی شده است و هدف آن نیز تلاش گسترده برای مقابله و تحلیل فشار‌های نوظهور در منطقه از جمله مهاجران است.

شب گذشته منابع آمریکایی اعلام کردند پنتاگون از اعزام ۳ هزار نیروی نظامی به کابل برای تخلیه دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت این کشور خبر داده است.

با اعلام این خبر در آن زمان دولت انگلیس نیز در بیانیه‌ای جداگانه از اعزام نیرو‌هایی برای کمک به خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان خبر داد. انگلیس قرار است ۶۰۰ نیروی نظامی را بدین منظور اعزام کند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها