تخلیه سفارت فرانسه در کابل/هواپیمای ویژه‌برای انتقال کارکنان

کد خبر: 1087689

وزیر خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای از انتقال سفارت و کارکنان این کشور در افغانستان به محل فرودگاه کابل و پرواز آنها به سمت فرودگاه ابوظبی تا ساعتی دیگر خبر داد.

 تخلیه سفارت فرانسه در کابل/هواپیمای ویژه‌برای انتقال کارکنان

به نقل از آسوشیتدپرس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحولات افغانستان از تغییر محل سفارت این کشور در کابل به فرودگاه این شهر در راستای کمک به تسهیل خدمت رسانی به باقیمانده اتباع فرانسه در افغانستان و انجام مقدمات پرواز آنها به فرودگاه ابوظبی در امارات خبر داد.

بر اساس این گزارش، لودریان در بیانیه خود تاکید کرده که فرآیند تخلیه سفارت فرانسه در کابل آغاز شده و هواپیمای ویژه‌ای نیز برای انتقال کارکنان سفارت به فرودگاه ابوظبی در امارات آماده شده است.

وی همچنین در خصوص انتقال شهروندان فرانسه به کشور خود نیز گفت که بیش از ۶۰۰ تبعه فرانسه از ماه می تاکنون خاک افغانستان را ترک کرده‌اند.

به گفته وزیر خارجه فرانسه، پاریس بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ اقدام به تخلیه آرام نیروهای نظامی خود از افغانستان کرده و از آن پس، کارکنان ارتش فرانسه و نیروهای افغان در خدمت آنها که حدود ۱۳۵۰ نفر بوده‌اند، به صورت تدریجی به فرانسه منتقل شده و خاک افغانستان را ترک کرده‌اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها