علت عدم دعوت عراق از بشار اسد به اجلاس بغداد فاش شد

کد خبر: 1088370

یک منبع عراقی علت دعوت نکردن عراق از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را فاش کرد.

علت عدم دعوت عراق از بشار اسد به اجلاس بغداد فاش شد

 یک منبع عراقی گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس بغداد شد.

شبکه روسیا‌الیوم به نقل از این منبع نوشت که اجلاس بغداد، ایده عراق و فرانسه است و ماکرون نیز در این اجلاس شرکت می‌کند و سعی دارد سران دیگر کشورها نیز در این اجلاس حضور یابند.

این منبع افزود: «یکی از شروط ماکرون برای موفقیت این اجلاس، عدم دعوت بشار اسد به اجلاس بود چرا که او با حضور در کنار اسد مخالف است».

منبع مذکور همچنین گفت که دولت عراق نیز به دلیل آنکه سران دیگر کشورها نیز در مضیقه قرار نگیرند، با نظر ماکرون موافقت کرد.

دو روز پیش شبکه المیادین گزارش داد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در سفری به دمشق با بشار اسد دیدار و از وی برای شرکت در اجلاس بغداد، دعوت بعمل آورد.

پس از انتشار این خبر، وزارت خارجه عراق بیانیه‌ای صادر و با اشاره به اینکه دعوتنامه‌های رسمی بایستی توسط دولت و به نام «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق صادر شود، هر گونه ارتباط دولت با دعوت از بشار اسد را رد کرد.(جزئیات بیشتر)

قرار است بغداد اواخر ماه آگوست جاری برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون یک اجلاس با مشارکت نزدیک به ۱۰ کشور عربی، منطقه‌ای و اروپایی از جمله پنج کشور همسایه عراق یعنی ایران، ترکیه، عربستان، کویت و اردن  برگزار کند.

تاکنون روسای جمهور ایران، ترکیه، مصر، امیر قطر و ولی‌عهد ابوظبی برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌اند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها