وقتی پسر ترامپ هم عقیده سخنگوی طالبان شد!

کد خبر: 1088427

دونالد جونیور، پسر رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص ادعاها درباره دست داشتن فیسبوک در سانسور کردن عقیده ای موافق با سخنگوی طالبان دارد.

وقتی پسر ترامپ هم عقیده سخنگوی طالبان شد!

به گزارش بیزینس اینسایدر، روز سه شنبه اعضای طالبان یک کنفرانس مطبوعاتی را در محل کاخ ریاست جمهوری افغانستان در شهر کابل که اولین کنفرانسشان از زمان تصرف پایتخت افغانستان و به تبعید فرستادن اشرف غنی رئیس جمهور این کشور بود ترتیب دادند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت آزادی بیان در دولت جدید افغانستان بحث را منحرف کرده و ظاهرا گفت که این سوال باید به جایش از شرکتهای آمریکایی مثل فیسبوک پرسیده شود که مدعی هستند از آن حمایت می کنند در حالی که همچنان دست به سانسور می زنند.

دونالد جونیور پسر دونالد ترامپ در واکنش به این گفته ذبیح الله مجاهد در پستی در توئیتر نوشت: این حرف هم غلط نیست.

یک مترجم به نقل از او گفت: این سوال باید از آنها (فیسبوک) پرسیده شود.

به رغم پیروزی اخیر طالبان در افغانستان، محتوای مربوط به این جنبش از سوی فیسبوک به دلیل دسته بندی شدن به عنون یک سازمان تروریستی ممنوع مانده است.

یک سخنگوی فیسبوک به بی.بی.سی گفت: طالبان بر اساس قوانین آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی تحریم شده و ما استفاده آنها از سرویسهایمان را بر طبق سیاستهای مربوط به یک سازمان خطرناک ممنوع کرده ایم. این به این معنی است که ما حسابهای حفظ شده از سوی طالبان و نمایندگی کننده طالبان را حذف می کنیم و تحسین، حمایت و نمایندگی کردن از آنهارا محدود می کنیم.

در آمریکا جمهوریخواهان مکررا ادعا می کنند که شرکتهای رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک در سانسور کردن علیه نظرات و صدهای محافظه کاران دست دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و پدر دونالد جونیور دست کم دو سال است که حسابش در فیسبوک معلق شده است. این تعلیق بعد از آن رخ داد که فیسبوک در پی شورش ششم ژانویه در محل کنگره آمریکا نتیجه گرفت که این رئیس جمهور سابق آمریکا یک ریسک برای امنیت عمومی است./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها