آمریکا: تزریق دوز سوم واکسن لازم است

کد خبر: 1088500

مقامات بهداشتی آمریکا به دلیل کاهش اثربخشی واکسن کرونا از تمام شهروندان خواستند، تا پس از چند ماه، دوز سوم واکسن را نیز تزریق کنند.

آمریکا: تزریق دوز سوم واکسن لازم است

 به نقل از ای‌بی‌سی، مقامات وزارت بهداشت آمریکا از تمام شهروندان این کشور خواستند تا دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا پس از کاهش اثربخشی واکسن، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند.

این مقامات با بیان آن‌که پس از چند ماه مقاومت این واکسن در مقابل ویروس کووید-۱۹ کاهش می‌یابد، اعلام کردند: «گونه دلتای کرونا در آمریکا شیوع فزاینده‌ای داشته است و از تمامی شهروندان آمریکا می‌خواهیم تا ۸ ماه پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، دوز سوم آن را نیز تزریق کنند.»

این درحالی‌ست که پیش‌تر شهروندان آمریکا تمایلی به تزریق واکسن کرونا نداشتند و مقامات بهداشتی آمریکا با چالشی برای متقاعد کردن آن‌ها روبه‌رو بودند.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کردند: «آمریکا امروز (چهارشنبه) از تمام شهروندان خود می‌خواهد تا دوز سوم واکسن کرونای خود را ۸ ماه پس از تزریق دوز دوم خود دریافت کنند.»

این تصمیم به این معناست که گسترده‌ترین واکسیناسیون در تاریخ آمریکا، با اجباری شدن تزریق دوز سوم روند طولانی‌تری خواهد داشت. این تصمیم از طرفی به دلیل کاهش اثربخشی واکسن آمریکایی کرونا پس از چندماه و همچنین شیوع فزاینده نوع دلتای کرونا، گرفته شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته در یک روز نزدیک به ۲ هزار کودک آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شدند و منابع خبری از ثبت رکوردی جدید در این زمینه برای آمریکا خبر دادند.

نوع دلتای ویروس کرونا در میان افرادی که واکسن کرونای خود را در آمریکا دریافت نکردند شیوع بیشتری داشته است و در چند هفته اخیر باعث شده است تا تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان افزایش چشمگیری داشته باشد.

در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در آمریکا بالاترین میزان در ۶ ماه گذشته را به خود اختصاص است و روزانه تقریباً ۶۰۰ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها