عقب نشینی ترکیه از ماموریت حفظ فرودگاه کابل

کد خبر: 1088538

وزیر امور خارجه ترکیه درباره شایعات مبنی برلغو ماموریت حفظ فرودگاه کابل توسط ترکیه گفت: زمان برای اظهار نظر زود است چون شرایط جدیدی در فرودگاه کابل به وجود آمده است..

عقب نشینی ترکیه از ماموریت حفظ فرودگاه کابل

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی مصاحبه‌ای با روزنامه حریت درباره تحولات اخیر در افغانستان و ادعاهای مبنی بر لغو ماموریت حفظ فرودگاه کابل توسط ترکیه گفت: ما در قسمت نظامی فرودگاه قرار داریم. در قسمت غیرنظامی فرودگاه هرج و مرج حاکم است. هواپیماها در پرواز و فرود با مشکلات مواجه می‌شوند. متاسفانه برخی از افراد در فرودگاه جان باختند. اکنون وضعیت را ارزیابی می‌کنیم.

چاووش‌اغلو در ادامه درباره به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان اعلام کرد: باید برای حفظ منافع خودمان با همه طرف‌ها دیدار کرد. این به معنی این نیست که از ذهنیت مدیریت طالبان استقبال می‌کنیم. چین، روسیه و ایران نیز با طالبان دیدار می‌کنند. همه کشورها به دنبال تأمین منافع خودشان هستند.

چاووش‌اغلو تصریح کرد: کمیسیونی برای انجام مذاکرات با طالبان با حضور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی، حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین و گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی افغانستان تشکیل شد. امیدواریم که در این مذاکرات به توافق برسند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در پایان گفت که اولویت ما انجام عملیات تخلیه شهروندان‌مان در افغانستان است. تصمیم درباره سربازان ما در افغانستان توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور اتخاذ خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها