پاسخ منفی وزرای خارجه آلمان و انگلیس به درخواست مردم

کد خبر: 1088707

سوء مدیریت بحران افغانستان به طرح درخواست ها مبنی بر لزوم کناره گیری وزرای خارجه آلمان و انگلیس منجر شد حال آنکه آنها به این مسئله پاسخ منفی دادند.

پاسخ منفی وزرای خارجه آلمان و انگلیس به درخواست مردم

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز جمعه به درخواست مردم این کشور برای کناره گیری از سِمَتش از بابت سوء مدیریت بحران افغانستان، پاسخ منفی داد.

وی در گفتگو با «اشپیگل» مدعی شد که قصد ندارد از بابت راهبردی که در افغانستان انتخاب کرده، استعفا کند. ماس در این باره افزود: طی چند روز گذشته فقط به یک چیز فکر کرده ام و آن هم عبرت گرفتن از اشتباهاتی است که همه ما مرتکب شده ایم و اطمینان از اینکه تا جایی که امکان داشته باشد؛ مردم را از افغانستان خارج کنیم.

این در حالی است که دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس هم به درخواست ها برای استعفا پاسخ منفی داد. وی بعد از آن تحت فشار قرار گرفت که روزنامه «دیلی میل» فاش کرد که راب دو روز قبل از سقوط کابل، در دسترس نبوده تا به توصیه مقامات انگلیس مبنی بر لزوم برقراری تماس با «حنیف اتمر» همتای سابق افغان عمل کند. ظاهرا قرار بود در این تماس، راب درباره هماهنگی های لازم جهت خروج افغان هایی که با نیروهای انگلیسی کار می کردند؛ صحبت کند.

ماس و راب پیشتر در اظهاراتی جداگانه از بابت پیشروی سریع طالبان که به سقوط کابل منجر شد؛ ابراز شگفتی کرده بودند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها