نتایج نظرسنجی از آمریکایی‌ها درباره سقوط کابل

کد خبر: 1089379

بر اساس نظرسنجی که شبکه سی‌بی‌اس نیوز انجام داده دوسوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که رئیس جمهور آمریکا برنامه واضحی برای خارج کردن آمریکایی‌ها از افغانستان ندارد.

نتایج نظرسنجی از آمریکایی‌ها درباره سقوط کابل

بر اساس نظرسنجی شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز که نتایج آن یکشنبه صبح منتشر شده، 44 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد هستند که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بسیار بد انجام شده و 30 درصد نیز آن را تا حدودی بد توصیف کرده‌اند.

21 درصد نیز نحوه خروج آمریکا از افغانستان را تا حدودی خوب و تنها 5 درصد آن را بسیار خوب توصیف کرده‌اند.

همچنین در این نظرسنجی 67 درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هیچ برنامه واضحی برای خارج کردن غیرنظامیان آمریکایی از افغانستان ندارد و تنها 33 درصد، بایدن را در این زمینه دارای برنامه دانستند.

60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند با توجه به کنترل افغانستان توسط طالبان، تهدیدات تروریستی علیه آمریکا افزایش خواهد یافت و تنها 4 درصد گفته‌اند که این تهدیدات کاهش می‌یابد. 36 درصد نیز گفته‌اند که این تهدیدات در سطح کنونی باقی می‌ماند.

در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز 63 درصد شرکت کنندگان موافقت خود با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را ابراز داشته‌اند اما تنها 47 درصد از نحوه مدیریت این خروج توسط بایدن اعلام موافقت کرده‌اند.

طی هفته گذشته انتقادات فزاینده‌ای به خاطر خروج آشفته و سراسیمه آمریکا از افغانستان متوجه جو بایدن شده است. اخیراً خبرگزاری «رویترز» نیز در گزارشی نوشت پس از فرار نیروهای دولتی افغانستان از حملات طالبان، این گروه توانسته‌اند شمار چشمگیری از تجهیزات آمریکایی را به غنیمت بگیرند.

بایدن حدود یک ماه قبل هم به رغم برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا که از تصرف قریب‌الوقوع کابل بعد از خروج نظامیان آمریکایی خبر می‌داد، مدعی بود که ۷۵ هزار طالب در مقابل ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان که آمریکا آن‌ها را مانند هر ارتش مجهزی در جهان آموزش داده و تجهیز کرده شانسی برای موفقیت ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها