طالبان خانه به خانه به دنبال کارمندان سابق دولت

کد خبر: 1089659

سخنگوی طالبان اعلام کرد که خروج سراسیمه شهروندان افغانستانی از این کشور نه از روی ترس بلکه دلایل اقتصادی دارد.

طالبان خانه به خانه به دنبال کارمندان سابق دولت

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با اسکای نیوز اعلام کرد که افغان‌ها نه به دلیل ترس بلکه به دلایل اقتصادی درصدد خروج از کشور هستند.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواهند در کشورهای غربی اقامت داشته باشند. این یک نوع مهاجرت اقتصادی است زیرا افغانستان یک کشور فقیر است. ۷۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند. همه می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شده و به زندگی مرفه دست یابند. این موضوع ربطی به ترس آنها ندارد.

شاهین همچنین این ادعا را که طالبان خانه به خانه به دنبال کارمندان سابق دولت می‌گردند را رد کرد./ایسنا

طالبان قبل از تکمیل خروج سربازان آمریکا تشکیل دولت را اعلام نخواهند کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از دو منبع در طالبان گزارش داد: طالبان هرگز قبل از تکمیل خروج نیروهای آمریکایی تشکیل دولت را اعلام نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع در طالبان اظهار کرد: تصمیم گرفته شده در سایه حضور یک سرباز افغانستان هرگز تشکیل دولت را اعلام نخوایم کرد.

یک منبع دیگر طالبان صحت آن را تایید کرد.

اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اوت بدتر شد، زمانی که طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته‌اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است.

در تاریخ ۱۵ اوت طالبان وارد کابل شدند و کنترل ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیروهای طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها