اولتیماتوم دیپلمات ارشد روسیه به لندن

کد خبر: 1091467

یک دیپلمات ارشد روسیه گفت، این امکان وجود دارد که مسکو به تحریم‌های اعمالی انگلیس علیه ماموران امنیتی روسیه پاسخ دهد.

اولتیماتوم دیپلمات ارشد روسیه به لندن

مدیر بخش اروپای وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت، مسکو ممکن است پاسخی متقابل به تحریم‌های اعمال شده توسط انگلیس علیه ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه بدهد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی بلایف» مدیر بخش اروپای وزارت امور خارجه روسیه در زمینه پاسخگویی محتمل به تحریم‌های انگلیس گفت: «ما پاسخی خواهیم داد، اما اینکه پاسخ چگونه خواهد بود،  سئوال دیگری است. ممکن است نامتقارن باشد، اما همیشه مناسب خواهد بود».

بر اساس این گزارش، در ۲۰ آگوست، مقام‌های انگلیسی هفت افسر امنیتی روسیه که آنها را در حادثه ناوالنی دخیل می‌دانند، تحریم کردند. این دومین بسته تحریمی لندن به دلیل این حادثه  است. در اکتبر ۲۰۲۰ نیز انگلیس محدودیت‌هایی را برای شش تبعه روسیه از جمله «سرگئی کریینکو» معاون اول رئیس دفتر اجرایی ریاست جمهوری و «آلکساندر بورتنیکوف» میر سرویس امنیتی روسیه اعمال کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس چندی قبل جزئیات تحریم‌ علیه هفت شهروند روسیه را منتشر کرد که بنا بر ادعای این کشور‌ با سازمان اطلاعات روسیه در مسمومیت «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه همکاری داشته اند.

روابط روسیه و انگلیس پرتنش است و دو کشور در سال‌های اخیر بارها سفیر یکدیگر را احضار کرده و شماری از مقام‌ها و شهروندان طرف مقابل را تحریم کرده‌اند.

پیش از این هم دولت آمریکا نیز تحریم‌هایی را علیه موسسه تحقیق و تولید «پولسار» شرکت اجاره کننده هواپیماها موسوم به «گرین لایت مسکو» و «آسیا اینوست» روسیه اعمال کرده بود.

روسیه بارها ادعاهای انگلیس و کشورهای دیگر غربی را در زمینه ماجرای ناوالنی رد کرده است. چندی قبل «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تحریم جدید ضدروسی لندن به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی برای مسموم کردن الکسی ناوالنی منتقد اصلی حکومت روسیه را غیرقانونی خواند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها