اتهام‌زنی‌های بی‌اساس دیپلمات صهیونیست ضد برنامه هسته‌ای ایران

کد خبر: 1092387

سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس طی مصاحبه با یک هفته‌نامه انگلیسی گفت تل‌آویو و لندن همیشه درباره ایران «نظرات مشابهی» داشته‌اند.

اتهام‌زنی‌های بی‌اساس دیپلمات صهیونیست ضد برنامه هسته‌ای ایران

«زیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس ضمن تاکید بر مواضع مشترک دو طرف علیه تهران، اتهام‌زنی‌های بی‌اساس ضد برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

«جوئیش کرونیکل» که یک هفته‌نامه یهودی مستقر در لندن است، مصاحبه‌ای با سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس ترتیب داد و نظر او را درباره مسائلی از قبیل ایران و روابط تل‌آویو و لندن جویا شد.

هوتوولی طی این مصاحبه، در ابتدا درباره «افزایش یهودستیزی» در انگلیس ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه مقامات لندن به این موضوع شد.

نماینده تل‌آویو در لندن در ادامه ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی اساس مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران و برنامه هسته‌ای این کشور، بر «مواضع مشترک» این رژیم و انگلیس تاکید کرد.

«زیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس

سفیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا با اشاره به دولت جدید در تهران مدعی شد که «تهدید قریب‌الوقوع برنامه هسته‌ای ایران» اهمیت روابط تل‌آویو و لندن را بیشتر از قبل می‌کند.

وی در ادامه گفت: «مسئله ایران مهمترین مسئله امنیت ملی ما است. من فکر می‌کنم وقتی صحبت از بریتانیا به میان می‌آید، ما (تل‌آویو و لندن) همیشه در مورد اینکه ایران به کجا می‌رود نظرات یکسانی داشتیم».

سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس سپس تلویحا به برجام اشاره کرد و این توافق هسته‌ای را که انگلیس یکی از امضاکنندگان آن است، «اشتباه تاریخی» خواند.

هوتوولی مدعی شد: «حالا که کاملاً واضح است که رژیم ایران مایل به وارد شدن به هیچ نوع سازش یا مذاکره‌ای نیست، همه ما باید به میز مذاکره برگردیم و در مورد چگونگی اطمینان از عدم دستیابی ایران به اهداف خود تجدید نظر کنیم. ما باید مطمئن شویم که اشتباهات تاریخی تکرار نمی‌شود».

ادعاهای این مقام صهیونیست در شرایطی انجام شده که ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای مصارف صلح‌آمیز است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم این موضوع را در گزارش‌های متعدد خود تایید کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها