دیدار مخفیانه هفته پیش رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن

کد خبر: 1093029

برخی رسانه‌ها خبر دادند که رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن هفته پیش به صورت مخفیانه با یکدیگر دیدار داشته‌اند.

دیدار مخفیانه هفته پیش رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل هفته پیش به صورت مخفیانه با «عبدالله دوم» در قصر وی در «امان» پایتخت اردن دیدار داشته است.

این دیدار در حالی صورت گرفته که هفته پیش نیز «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

این دیدار میان صهیونیست‌ها و فلسطینیها با واکنش‌هایی همراه بوده است.

یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته گفت که در دیدار گانتز با عباس، مسئله فرایند سیاسی با فلسطینی‌ها مطرح نشده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به روزنامه «هاآرتص» توضیح داد: «هیچ فرایند سیاسی با فلسطینی‌ها وجود نداشته و نخواهد داشت. دیدار بین گانتز و ابومازن، از پیش توسط نخست‌وزیر (بنت) تایید شده بود. این دیدار، مشکلات بین نهاد نظامی [اسرائیل] و تشکیلات خودگردان را پوشش داد».

یک منبع دیپلماتیک صهیونیست نیز درباره شروط تل‌آویو برای بازسازی غزه گفت فقط در صورتی که این شرایط محقق شود، اجازه بازسازی غزه را می‌دهند. این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل خواستار بازسازی نوار غزه شده بود اما بنت سه شرط را برای او مطرح کرد: راکتی از غزه شلیک نشود، موشک به این باریکه قاچاق نشود و بحران مفقودان صهیونیست در غزه حل شود.

به نوشته هاآرتص، این منبع مطلع گفت تشکیلات خودگردان، کابینه بنت و دولت آمریکا معتقد هستند که در حال حاضر نمی‌توانند مذاکرات سیاسی ملموس و علنی بین تل‌آویو و رام‌الله برگزار کنند ولی همزمان امکان کار مخفیانه روی طرح‌های تشکیلات، بدون اینکه افکار عمومی متشنج شود، وجود دارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها