آمریکا درصدد انتقامجویی از افغان‌ها

کد خبر: 1093037

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا به دلیل شکست بزرگ خود در افغانستان درصدد انتقامجویی از افغان‌ها است.

 آمریکا درصدد انتقامجویی از افغان‌ها

ماریا زاخارووا روز شنبه در گفت و گو با رادیو روسیه گفت: مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که به دلیل حمله تروریستی در فرودگاه کابل که بر اثر آن شماری از نظامیان آمریکا کشته شده‌اند، انتقام خواهند گرفت.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که بخش عمده‌ای از کسانی که در آن عمل تروریستی جان خود را از دست دادند، اتباع افغانستان بودند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: باید متذکر شد که آمریکا برای انتقام گیری در افغانستان حضور داشت و در طول ۲۰ سال ماموریت خود، انتقام گرفته است.  

وی ادامه داد: می‌توان نتیجه گیری کرد که هم اکنون آمریکا می‌خواهد به دلیل شکست ماموریت خود در افغانستان، (از مردم این کشور) انتقام بگیرد.  

زاخارووا در ادامه گفت و گوی خود اعلام کرد که الکسی ناوالنی (منتقد اصلی حکومت پوتین که در حال گذراندن دوره حبس ۲.۵ ساله خود است)  بیشتر از همه از سفارتخانه‌های آمریکا و آلمان کمک مالی دریافت کرده است.  

منابع خبری افغانستان روز هشتم شهریور اعلام کردند که ۹ تن از اعضای یک خانواده در منطقه "خواجه بغرا" شهر کابل بر اثر حمله راکتی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شدند.

بر پایه این گزارش، روزنامه ماندگار افغانستان نوشت که ۶ تن از افراد کشته شده در حمله راکتی هواپیماهای بدون سرنشین کابل، کودک بودند.

منابع آمریکایی مدعی شده بودند این حمله راکتی به یک خودرو که قصد انجام حمله انتحاری در فرودگاه کابل را داشت صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر این حمله پهپادی آمریکا را محکوم کرد.

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: «پرده نهایی» حضور ائتلاف بین المللی در افغانستان (آمریکا و متحدان آن در ناتو) یک مورد دیگر قربانی شدن غیرنظامیان بر اثر پهپاد آمریکایی بود که منجر به تخریب یک خانه و مرگ ۹ نفر از جمله ۶ کودک شد.

روز ۱۵ اوت، گروه طالبان اعلام کرد که کنترل خود را بر تمام خاک افغانستان به جز پنجشیر را برقرار کرده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها