واکنش متفاوت بولتون به تحولات افغانستان

کد خبر: 1093796

جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید در یک مصاحبه اعلام کرد، بحران افغانستان صلاحیت و اعتبار جو بایدن را در صحنه بین‌المللی زیر سوال برده است.

واکنش متفاوت بولتون به تحولات افغانستان

جان بولتون اعلام کرد که عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در قبال افغانستان تاثیرات منفی زیادی روی محبوبیت او در داخل و اعتبارش در خارج از کشور گذاشته است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز درباره اثرات وضعیت افغانستان روی مواضع داخلی و خارجی آمریکا و شخص جو بایدن حرف زد.

جان بولتون که در زمان دولت جورج بوش پسر منصب نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را برعهده داشت، از حامیان سرسخت جنگ‌های اشغالگرانه آمریکا در افغانستان و عراق بوده است.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز بار دیگر مخالفت خود را با تصمیم جو بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام و آن را یک تصمیم «به طرز فاجعه‌بار بد» توصیف کرد.

این چهره جنگ طلب و شناخته شده جمهوری‌خواه آمریکایی درباره تاثیرات تصمیم بایدن در قبال افغانستان گفت: «به نظر من همین حالا هم شاهد تاثیرات منفی بد (این تصمیم) روی میزان محبوبیت او هستیم و این موضوع می‌تواند به دستورکار سیاست داخلی او هم تسری کند».

جان بولتون افزود: «از منظر بین‌المللی، (موضوع افغانستان) صلاحیت، حرفه‌ای‌گری و اعتبار او را مورد سوال قرار داده است. به نظر من تصمیم برای خروج (آمریکا از افغانستان) به طرز فاجعه‌باری بد بود و به نظر من بایدن از آن متضرر خواهد شد»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها