درگیری‌ در زندان اسرائیل

کد خبر: 1094210

دفتر اطلاع‌رسانی اسیران فلسطینی امروز، چهارشنبه اعلام کرد، اسیران وابسته به جهاد اسلامی در واکنش به سرکوبی که یگان‌های اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت داده‌اند برخی سلول‌ها را آتش زدند.

درگیری‌ در زندان اسرائیل

دفتر اطلاع‌رسانی اسیران فلسطینی امروز، چهارشنبه اعلام کرد، اسیران وابسته به جهاد اسلامی در واکنش به سرکوبی که یگان‌های اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت داده‌اند برخی سلول‌ها را آتش زدند.

به نقل از سایت ارم نیوز، دفتر اسیران فلسطینی اعلام کرد،‌ اسیران بند ۶ زندان صحرایی نقب در سلول‌ها آتش روشن کردند، این اقدام آنها در واکنش به سرکوب‌هایی است که زندانبانان از زمان فرار شش اسیر بر آنها اعمال کرده‌اند.

در این باره شبکه ۱۲ عبری گزارش داد، درگیری‌هایی در زندان نقب رخ داد زیرا اسیران جهاد اسلامی سعی کردند دو سلول را آتش بزنند.

جمعیت واعد متعلق به اسیران و آزادشدگان متخصص در امور اسیران فلسطینی گفت: درگیری بین اسیران و نگهبانان زندان‌ها وارد مرحله خطرناکی شده و اوضاع به سمت تنش بسیار بدتر می‌رود.

این جمعیت افزود: اسیران در تمام زندان‌ها تصمیم گرفتند که هیچ‌گونه حکم درباره انتقال و جدا کردن اسیران را نپذیرند و به هر قیمتی شده با آن مقابله کنند.

همچنین سازمان امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، جنبش اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی از بسیج عمومی و نافرمانی ‌از تمامی قوانین اداره زندان‌های اسرائیلی خبر داد و این امر در واکنش به تداوم اقدامات سرکوبگرایانه اتخاذ شده علیه اسرا برای سومین روز متوالی صورت گرفته است.

باشگاه اسیران نیز از موسسات بین‌المللی و در رأس آنها سازمان ملل و صلیب سرخ خواست از اسرای فلسطینی حمایت و حفاظت کنند و اسرائیل را مسؤول هرگونه خطری بدانند که زندگی آنها را تهدید می‌کند.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به تداوم اقدامات «سرکوبگرایانه و انتقام‌جویانه» رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی پس از فرار شش تن از اسیران از زندان «جلبوع» هشدار داد.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، رژیم اشغالگر را مسؤول کامل نتایج و پیامدهای این سیاست خطرناک و همچنین مسؤول جان تمامی اسرا دانست.

در این بیانیه همچنین آمده است: نمی‌توان در مقابل تمامی این جنایت‌ها و نقض‌هایی که در حق اسرای فلسطینی صورت می‌گیرد، سکوت کرد و ما آنها را در نبردشان تنها نمی‌گذاریم.

در بیانیه مذکور مطرح شده است: ما از اسرا و همچنین وظایف ملی و اخلاقی خود در قبال حقوق عادلانه آنها به ویژه حقشان در آزادی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

جنبش حماس مجدداً موفقیت شش اسیر فلسطینی در فرار از زندان رژیم صهیونیستی را ستود و از موسسات حقوقی بین‌المللی خواست نسبت به حقوق اسرا مسؤولیت پذیر باشند و نقض‌های اشغالگران در حق آنها را متوقف کنند.

پنج تن از اسرای فراری وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک تن وابسته به جنبش فتح است.

پیشتر، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که شش اسیر فلسطینی با حفر تونلی در زندان "جلبوع" در منطقه "بیسان" در شمال اراضی اشغالی، موفق به فرار از این زندان شدند.

فرار اسیران فلسطینی، نفتالی بنت را به برگزاری یک نشست امنیتی با وزیر امنیت داخلی کابینه خود واداشت.

نفتالی بنت فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را "خطرناک" خواند و خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها