تکرار ادعاهای نخ‌نمای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

کد خبر: 1094403

وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی طی نشست خبری مشترک در مسکو، درباره مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه، برنامه هسته‌ای ایران و توافق‌های سازش صحبت کردند.

تکرار ادعاهای نخ‌نمای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

 «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به مسکو سفر کرده، امروز (پنجشنبه) با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک حاضر شد.

لاوروف به‌عنوان اولین سخنران در این نشست خبری گفت: «روسیه مخالف حملات اسرائیل به سوریه است. همچنین مخالف هدف قرار گرفته‌شدن اسرائیل از طریق خاک سوریه هستیم».

به نوشته رسانه‌های عربی، وی توضیح داد: «ما با تبدیل‌شدن سوریه به عرصه درگیری بین سایر کشورها و استفاده از خاک آن برای حمله به هر کشور دیگری مخالفیم. امنیت اسرائیل یکی از اولویت‌های ما در پایان دادن به بحران سوریه است».

وزیر خارجه روسیه با حمایت از امضای توافق سازش بین تل‌آویو و برخی کشورهای عربی نیز اظهار داشت: «ما از عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و همسایگانش حمایت می‌کنیم و معتقدیم که این توافق‌ها به راهکار همه‌جانبه پایان درگیری‌ها کمک می‌کند».

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری درعا از دست تروریست‌ها نیز تاکید:‌ «درعا نباید در دستانی بجز کنترل ارتش سوریه باشد. ترکیه نیز باید اجرای توافق‌های بین پوتین و اردوغان درباره ادلب را در مورد تمیز دادن تروریست‌ها به پایان برساند و ما متاسفیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است».

سپس نوبت به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی رسید و او با رد هرگونه مذاکره صلح با سوریه، گفت: «ما به هیچ‌وجه بازگشت بلندی‌های جولان به سوریه را بررسی نمی‌کنیم».

لاپید سپس با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «تا زمانی که ایران به ایجاد پایگاه‌ در مرز شمالی اسرائیل مشغول است، ما نیز [از حملات] دست برنمی‌داریم. اسرائیل در مقابل استقرار نظامی ایران در مرزهای شمالی خود بیکار نمی‌ایستد».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی همچنین درباره موضوع مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران نیز ادعا کرد: «ما اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح اتمی دست یابد یا حتی در آستانه دستیابی به آن قرار گیرد».

همزمان با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به روسیه، روز گذشته نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با دعوت از لاپید برای سفر به واشنگتن، خواستار گفت‌وگو با وی درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ایران و افغانستان شد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند./فارس

لایپد-لاوروف

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها