پوتین آمریکا را به آغاز دور جدید بی ثباتی در افغانستان متهم کرد

کد خبر: 1094468

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش از آغاز اجلاس کشورهای «بریکس» اظهار داشت که آغاز دور جدید بی ثباتی در افغانستان با تلاش‌های غیرمسئولانه ایالات متحده برای تحمیل ارزش‌های خود مرتبط است.

پوتین آمریکا را به آغاز دور جدید بی ثباتی در افغانستان متهم کرد

 به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش از آغاز اجلاس کشورهای «بریکس» اظهار داشت که آغاز دور جدید بی ثباتی در افغانستان با تلاش‌های غیرمسئولانه ایالات متحده برای تحمیل ارزش‌های خود مرتبط است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی تصریح کرد که خروج آمریکا از افغانستان منجر به ایجاد بحران جدیدی شد و مشخص نیست این مسئله چه تأثیری بر امنیت منطقه‌ای و جهانی خواهد گذاشت.

پوتین در جریان شرکت در نشست «بریکس» گفت: مناقشه‌های دیرینه منطقه‌ای نه تنها متوقف نشده، بلکه با نیرویی بیشتر، دوباره شدت گرفته‌اند. خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان منجر به ایجاد بحرانی جدید شد و هنوز کاملاً مشخص نیست تا چه حد بر امنیت منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است.

لازم به ذکر است، همزمان با خروج نیروهای آمریکا از خاک افغانستان، گروه طالبان طی هفته‌های گذشته قدرت را در این کشور به دست گرفته و بر اساس اعلام این گروه روز ۱۱ ماه سپتامبر (۲۰ شهریور) دولت جدید افغانستان کار خود را آغاز خواهد کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها