تحولات یمن از زبان یحیی سریع

کد خبر: 1094831

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات مرحله سوم از عملیات النصر المبین پرداخت و از دستاوردهای بزرگ به دست آمده سخن گفت.

تحولات یمن از زبان یحیی سریع

به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات مرحله سوم از عملیات النصر المبین پرداخت و گفت: نیروهای مسلح ما به عملیات نظامی علیه متجاوزان و مزدوران آنها و دفاع از کشور و ملت یمن ادامه می دهند.

وی افزود: نیروهای مسلح ما با یاری خداوند موفق به آزادسازی ماهلیه و رحبه در چارچوب مرحله سوم از عملیات النصر المبین شدند. نیروهای ما طی عملیاتی نظامی برای آزادسای رحبه و ماهلیه از چند محور و با مشارکت فرزندان آزاده و شریف مارب، اقدام کردند.

یحیی سریع گفت: نیروهای ما فقط با شروع چند ساعت از عملیات دستاورد بزرگی را رقم زدند و پیشروی بزرگی به سوی مرکز رحبه داشتند. جنگنده های ائتلاف سعودی ۳۷ بار حمله هوایی به منظور ممانعت از پیشروی نیروهای ما انجام دادند و تلاش کردند که مانع از انجام ماموریت آزادسازی و پاکسازی شوند.

وی افزود: نیروهای ما به یاری خداوند طی مدت کمی موفق به آزادسازی رحبه شدند. نیروهای ما اسیران و اجساد مزدوران مطابق با اخلاق و اصول دین اسلام رفتار کردند. ۱۵۰ نفر از مزدوران ائتلاف سعودی کشته و زخمی و شماری دیگر اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ کیلومتر از  مناطق رحبه و ماهلیه آزاد شد. با مشارکت مقامات محلی در راستای تلاش برای عادی سازی اوضاع در مارب حرکت شد. ما نقش بزرگ قبایل ارب در نبرد آزادی و استقلال و آزادسازی استان مارب را ارج می نهیم. ساکنان مارب حامی کشور و ملت خود علیه متجاوزان و اشغالگران هستند.

وی افزود: مردمان مارب و قبایل آزاده آن در رویارویی با متاوزان و اذناب آنها شامل خائنین و مزدوران تردید و درنگ نخواهند کرد. نیروهای مسلح ما در راستای اجرای فرامین عبدالملک الحوثی حرکت می کنند. ما کل یمن را آزاد خواهیم کرد و همه مناطقی که ائتلاف سعودی به اشغال خود درآورده است را بازپس خواهیم گرفت. تضمین خواهیم کرد که کشور ما آزاد و مستقل باشد و زیر یوغ اشغالگران و قیمومیت خارجی نباشد. نیروهای مسلح ما عزم جدی برای تکمیل آزادسازی اراضی یمن به منظور تحقق آزادی و کرامت و استقلال ملتمان را دارند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها