توئیت اولیانوف از موفقیت آمیز بودن سفر گروسی به تهران

کد خبر: 1095063

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین با موفقیت آمیز خواندن سفر دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، دستاورد این سفر را برای شورای حکام رضایت بخش توصیف کرد.

توئیت اولیانوف از موفقیت آمیز بودن سفر گروسی به تهران

 میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری، از موفقیت آمیز بودن سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خبر داد.

وی در این باره نوشت: به مدیرکل و ایران تبریک می گویم. بدون هیچ تردیدی، شورای حکام آژانس در جلسه ای که روز دوشنبه آغاز می شود؛ از این سفر و نتایج آن استقبال می کند.

34yacQiQkrRY

همزمان با سفر رافائل گروسی به ایران، دو طرف بر سر تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی به توافق رسیدند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رافائل گروسی، ضمن اعلام این مطلب گفت که به زودی یک هیات از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد آمد تا اقدامات فنی برای تعویض کارت‌های حافظه را انجام دهد. به گفته وی، کارت‌های قدیمی در ایران «نگهداری و پلمپ می‌شود» و کارت‌های جدید نیز در دوربین‌ها نصب خواهند شد.

سفر گروسی در حالی انجام شد که وی پیشتر از بابت عدم پاسخگویی ایران به اتهام وجود موارد رادیواکتیو در برخی سایت های از پیش اعلام نشده و همچنین عدم دسترسی به تجهیزات نظارتی آژانس ابراز نگرانی کرده بود.

طرح این ادعاها موجب شد تا ایران بار دیگر به آژانس درباره لزوم رعایت اصل بی طرفی هشدار بدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها