پاسخ باکو به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان

کد خبر: 1095104

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان اعلام کرد: قره باغ بخش جدایی ناپذیری از جمهوری آذربایجان است.

پاسخ باکو به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان

به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، «لیلا عبداله یوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان اعلام کرد که منطقه قره باغ بخش جدایی ناپذیری از کشورش به شمار می رود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: بر این باور نیستیم که مساله وضعیت قره باغ حل شده است. این موضوع در دستور کار گروه مینسک است. سخنان سفیر آمریکا به عنوان یکی از رؤسای گروه مینسک می‌ تواند موجب خلل در فعالیت آینده این گروه شود.

«لیلا عبداله یوا» در این خصوص ادامه داد: چنین سخنانی از سوی سفیر آمریکا غیرقابل قبول است. مناقشه قره باغ موضعی مربوط به گذشته است و باکو از تمامیت ارضی خود اطمینان حاصل کرده است و مناطق اقتصادی شرق زنگزور و قره باغ با فرمان رئیس جمهور ما در هفتم ژوئیه ۲۰۲۱ ایجاد شد. این سرزمین ها بخش جدایی ناپذیری از جمهوری آذربایجان هستند و نمی‌ توان در باره آن‌ ها صحبت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه کوهستانی قره‌باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها