میخائیل اولیانوف خبر داد

خاتمه رسیدگی به پرونده ایران در شورای حکام

کد خبر: 1096249

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین از خاتمه رسیدگی به پرونده ایران در شورای حکام خبر داد و از تاکید این شورا بر لزوم ازسرگیری مذاکرات وین سخن گفت.

خاتمه رسیدگی به پرونده ایران در شورای حکام

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، از پایان بررسی مسائل مربوط به پرونده هسته ای ایران در جلسه جاری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

وی در این باره نوشت: دیدگاه غالب آن بود که زمان آن رسیده که تهران به همکاری با آژانس در راستای حل و فصل مسائل مهم، شدت ببخشد. حکام آژانس همچنین خواستار ازسرگیری مذاکرات وین شدند.

wMK7cXIkB3Mi

این در حالی است که وی پیشتر خواستار پرهیز از سیاسی کردن همکاری با ایران شده و گفته بود مسائل باقی مانده مبنی بر کشف آثار مواد هسته‌ای ناچیز است و باتوجه به «ماهیت قدیمی و عدم وجود خطر از نظر اشاعه سلاح هسته‌ای» در حال حاضر ارزش توجه و دقت زیاد از سوی شورای حکام را ندارد.

اولیانوف این را نیز افزود که سیاسی کردن موضوع هسته‌ای ایران، فقط مانع ادامه کار مناسب در این زمینه خواهد شد و ما باید توجه خود را بر امور جاری و اهداف موجود متمرکز کنیم.

این در حالی است که کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین تاکید کرده است که این کشور خواهان مذاکراتی است که نتیجه محور باشد.

وی در این باره افزود: مهم است که خروجی این تلاش‌ها متضمن این باشد که تمامی تحریم‌ها بطور مؤثر و قابل راستی آزمایی برداشته شوند و ما دوباره شاهد فجایعی مانند خروج آمریکا از توافق، یا سوءاستفاده از مکانیسم‌های مندرج در برجام و نقض تمامی تعهداتش ذیل آن نباشیم.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین تاکید کرد: هنوز مشاهده نشده است که آیا دولت کنونی آمریکا عزم کافی و آمادگی ترک اعتیاد خود برای استفاده از اقدامات قهری یکجانبه، احترام به حقوق بین الملل، اجرای تعهدات خود درخصوص لغو تحریم‌ها به روشی کامل و مؤثر، و اتخاذ تصمیمات دشوار ضروری برای این امر را دارد یا نه؟ بسیار مهم است که آمریکا بدون تأخیر بیشتر و هرگونه پیش شرط، نقض تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را متوقف کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها