آمریکا پنج نفر را به اتهام ارتباط با القاعده تحریم کرد

کد خبر: 1096346

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ نفر را به بهانه ارتباط با گروه تروریستی القاعده تحریم کرد.

آمریکا پنج نفر را به اتهام ارتباط با القاعده تحریم کرد

 به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه ۵ نفر به بهانه ارتباط مالی با گروه القاعده اعمال کرده است.

«آندریا گاکی» مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دربخشی از بیانیه خود مدعی شد: «تحریم‌های ما بیانگر تعهد ما به مقابله با تامین مالی گروه القاعده است. ما به همکاری با شرکای خارجی خودمان در این راه ادامه خواهیم داد تا حمایت‌های مالی از القاعده مختل شود.»

در میان افرادی که این نهاد آمریکایی تحریم کرد نام یک وکیل مصری ساکن ترکیه نیز به چشم می‌خورد که به ادعای خزانه‌داری آمریکا فعالیت‌های القاعده در ترکیه را تسهیل کرده است. همچنین یک فرد دیگر از مصر و ۳ شهروند ترکیه نیز افراد تحریم شده در این لیست هستند.

به تازگی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که در سفری منطقه‌ای به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کویت ادعا کرد که واشنگتن توانایی و آمادگی لازم را دارد تا مقابل بازگشت القاعده به افغانستان بایستد.

در توافق فوریه ۲۰۲۰ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا با سران طالبان به توافق رسید که این گروه از خاک خود برای پناه دادن به تروریست‌ها استفاده نکند./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها