اعتراف ژنرال آمریکایی به قدرت نظامی باورنکردنی روسیه

کد خبر: 1096701

نائب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اذعان کرد که ارتش روسیه در طول ۲۰ سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

اعتراف ژنرال آمریکایی به قدرت نظامی باورنکردنی روسیه

 به نقل از اسپوتنیک، ژنرال جان هایتن، نائب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در اظهاراتی عنوان کرد که روسیه پس از مدرن سازی نیرو‌های مسلح خود دارای قدرت نظامی باورنکردنی شده است.

هایتن در جریان شرکت در نشست شورای آتلانتیک در روز جمعه گفت که روسیه دارای ارتشی فوق العاده قوی است و تاکید کرد که ارتش این کشور در ۲۰ سال گذشته تغییر و پیشرفت چشمگیری داشته است.

این ژنرال آمریکایی خاطر نشان کرد که روسیه تصمیم خود را برای مدرن سازی کامل نیرو‌های استراتژیک هسته‌ای، فضایی و سایبری خود به طور آشکار اعلام کرده است، اما سران آمریکایی به این امر توجه نکرده اند.

وی در ادامه افزود: «در سال ۲۰۰۶، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که آن‌ها نیروی هسته‌ای خود را مدرن خواهند کرد. آن‌ها همچنین به دلیل تهدیدات آمریکا و ناتو زیرساخت‌های سایبری و فضایی خود را نیز تقویت کردند.»

هایتن با اشاره به اینکه روسیه و چین اکنون چالشی استراتژیک برای آمریکا هستند که  قبلاً در تاریخ نظیر آن را ندیده بودند، گفت: «بسیار مهم است که ما همزمان با روسیه و چین مقابله کنیم. در حال حاضر تمرکز ما همه بر اروپا است، اما اگر نگاه کنید، چین و روسیه را در کشور‌های غربی خواهید دید. آن‌ها حتی در آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه نیز حضور دارند و داری قدرت جهانی هستند.»

این ژنرال آمریکایی همچنین هشدار داد که روسیه و چین در حال تلاش برای توسعه قابلیت‌های استراتژیک خود مانند سلاح‌های مافوق صوت و موشک‌های قاره پیما هستند.

او در انتها اظهار داشت که نسل فعلی تولیدکنندگان تسلیحات روسی، سلاح‌های بی نظیری را تولید می‌کنند که حتی در برخی موارد  در جهان مشابه ندارند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که تولیدکنندگان تسلیحات روسی سلاح‌های منحصر به فردی تولید می‌کنند که اغلب مشابه آن در جهان وجود ندارد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها