شرط اتریش برای به رسمیت شناختن دولت طالبان

کد خبر: 1098256

وزیر خارجه اتریش شرط اساسی برای به رسمیت شناختن دولت طالبان را احترام آن به حقوق اولیه و آزادی انسان‌ها و فراهم کردن امکان دسترسی بشردوستانه و تشکیل یک دولت فراگیر دانست.

شرط اتریش برای به رسمیت شناختن دولت طالبان

"الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور به مسئله بحران افغانستان پرداخته و اعلام کرد که همچنان ده‌ها اتریشی بعد از عهده داری قدرت توسط طالبان در افغانستان حضور دارند. وی از تلاش‌های کشورش برای خروج این نیرو‌ها از مرز‌های زمینی خبر داد.

وی درباره تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه و محل امنی برای تروریست‌ها و همچنین صادر کننده تروریسم و افراط گرایی بین المللی هشدار داده و تاکید کرد که جامعه بین المللی باید همه تلاش خود را کند تا افغانستان از نظر سیاسی امنیتی به چاله سیاهی تبدیل نشود.

شالنبرگ گفت: این کشور پتانسیل اینکه تمام منطقه را با خود به قعر نابودی بکشاند داردوی تاکید کرد که با مشارکت صدر اعظم کشورش می‌خواهد میزگردی را با حضور کشور‌های همسایه افغانستان و همچنین سازمان‌های بزرگ امدادی برگزار کند تا مشترکا به مسائل مختلف و چگونگی برقراری ثبات و ارائه کمک به افغانستان بپردازند.

شالنبرگ در بخش دیگری از سخنانش شرط اساسی برای به رسمیت شناختن دولت طالبان را احترام به حقوق اولیه و آزادی، احترام به حقوق اقلیت‌ها و بخصوص حقوق زنان و فراهم کردن امکان دسترسی بشردوستانه و تشکیل یک دولت فراگیر دانست.

شالنبرگ در بخش دیگری از این گفتگو به مناقشات بین مجارستان و لهستان با اتحادیه اروپا بر سر مسئله حاکمیت قانون پرداخته و درباره به وجود آمدن جامعه‌ای دو طبقه در این اتحادیه هشدار داده و از رشد در کنار هم همه کشور‌ها حمایت کرد. وی همچنین اعلام کرد که پروژه ادغام و هماهنگی در اروپا تازه زمانی نهایی می‌شود که هر کشوری از یوگسلاوی سابق عضو این اتحادیه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از موضع ترکیه در قبال پناهندگان افغان و مخالفت این کشور با پذیرش پناهندگان افغان حمایت کرد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها