لندن مدعی شد: ایران هسته‌ای نمی‌شود

کد خبر: 1098797

یک دیپلمات انگلیسی در مصاحبه‌ای مدعی شد این کشور در حال رایزنی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و بحران یمن است.

لندن مدعی شد: ایران هسته‌ای نمی‌شود

به نقل از العربیه، «جیمز کلورلی» مشاور وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا امروز (یکشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری کویت مدعی شد لندن با ریاض در حال همکاری است تا بحران یمن هرچه زودتر حل شود.

او در ادامه افزود: لندن همچنین با کشور‌های خلیج (فارس) و متحدان بین‌المللی خود در ارتباط است تا امنیت منطقه تامین شود چراکه خاورمیانه یک منطقه استراتژیک برای ما محسوب می‌شود. ما همچنین قصد داریم بحران یمن را به زودی خاتمه دهیم.

این دیپلمات انگلیسی در خصوص ایران نیز ادعا کرد: درباره پرونده هسته‌ای ایران باید بگویم «لیز تراس» وزیر خارجه ما هفته گذشته در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل به «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود به صراحت گفته است که ما مصمم هستیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدانکند.

هفته گذشته در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل وزیر خارجه کشورمان با مقامات بسیاری از کشور‌های جهان دیدار و اعلام کرد: ایران به زودی به مذاکرات وین باز خواهد گشت، اما وقت‌کشی نمی‌کند و به دنبال طولانی کردن مذاکرات نیست. امیرعبداللهیان در ادامه بیان کرد طرف‌های مذاکره‌کننده باید تمامی تحریم‌هایی را که بطور ظالمانه بر ایران اعمال شده است و به موجب برجام باید رفع شوند را بردارند.

این دیپلمات انگلیسی در حالی از حل بحران یمن صحبت می‌کند که نزدیک به هفت سال از شروع جنگ علیه مردم یمن از سوی عربستان و امارات و ائتلاف عربی می‌گذرد و در طی این هفت سال مردم یمن تحت شدیدترین حملات نظامی و محاصره‌های اقتصادی بوده‌اند و به تازگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند استان راهبردی مارب را به آزادسازی کامل نزدیک کنند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها