درخواست عفو بین الملل از مقامات ریاض

کد خبر: 1099058

عفو بین الملل از مقامات سعودی خواست سلمان العوده مبلغ دینی عربستانی و منتقد آل سعود را بازداشت کند.

درخواست عفو بین الملل از مقامات ریاض

سازمان عفو بین الملل از مقامات سعودی خواست «سلمان العوده»  یک عالم دینی عربستانی را که از سال ۲۰۱۷ به اتهام تروریسم و ​​توطئه علیه دولت بازداشت شده است، آزاد کنند.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان در توییتی اعلام کرد که شیخ سلمان العوده، مبلغ اصلاح طلب  از سال ۲۰۱۷ در سلول انفرادی زندانی است و وضعیت سلامتی وی رو به وخامت است. شیخ العوده در دادگاه تروریسم محاکمه شده است که مقامات سعودی از آن برای سرکوب صداهای مخالف استفاده می‌کنند.

عفو بین الملل گفت: شیخ سلمان در معرض خطر اعدام است، در حالی که دادگاه همچنان جلسه صدور حکم را به تعویق می‌اندازد. از ملک سلمان بخواهید او را هم اکنون آزاد کند. این توییت با هشتگ #آزادی_برای سلمان همراه بود.

شیخ سلمان العوده به واسطه مبارزه‌هایش علیه سیاست‌های مذهبی و منطقه‌ای دولت سعودی از دهه ۱۹۹۰ تاکنون شناخته شده است.

 عوده به جرم انتشار توییتی در شهریورماه ۱۳۹۷(سپتامبر۲۰۱۷) دستگیر شد که در متن آن آرزو کرده بود، اختلاف میان دو کشور همسایه عربستان و قطر سریع‌تر منجر به صلح شود.

سلمان العوده، جزء رهبران جریانی موسوم به «الصحوه»(بیداری) است که در دهه ۱۹۹۰ در عربستان سعودی شکل گرفت. او به عنوان یک عالم دین ، منتقد سیاست‌های داخلی و اقدامات منطقه‌ای دولت سعودی در منطقه خلیج فارس است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها