هشدار علی‌اف به ارمنستان

کد خبر: 1099206

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نسبت به هرگونه واکنش نظامی ارمنستان در منطقه هشدار داد.

هشدار علی‌اف به ارمنستان

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای اختصاصی با یک شبکه خبری فرانسوی در شهر «باکو» گفت، جمهوری آذربایجان آماده است تا بر سر توافق صلح آینده با ارمنستان کار کند، اما هرگونه اقدام ایروان برای بازپس گیری قلمروی از دست رفته در جنگ سال گذشته با واکنش شدید باکو روبرو خواهد شد.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به شبکه خبری «فرانس- 24» گفت که اولین دیدار هفته گذشته وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نیویورک معیار خوبی برای آغاز مجدد گفت‌وگو و یافتن راه حلی مسالمت آمیز بود.

 وی گفت که آماده ورود به مذاکرات صلح است، اما ابراز تاسف کرد که سران ارمنستان تاکنون پاسخ کافی نداده اند.  

علی اف افزود اگر گروه میانجی‌های مینسک (فرانسه، آمریکا و روسیه) با «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نشستی ترتیب دهند، وی اعتراضی نخواهد داشت. با این حال، وی به ارمنستان هشدار داد و تاکید کرد که هر گونه قصدی برای بازپس گیری قلمروی از دست رفته در جنگ سال گذشته برای قره باغ با واکنش شدید کشورش روبرو خواهد شد.

 وی در ادامه گفت، که درگیری بین دو کشور یکبار برای همیشه حل و فصل شده و نباید به وضعیت قبلی بازگشت. علی‌اف همچنین ادعای ارضی دیگری درباره ارمنستان را تکذیب کرد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  در این مصاحبه تاکید کرد که موضوع اعطای نوعی خودمختاری به منطقه قره باغ  که سالها پیشنهاد داده بود ، اکنون روی میز نیست و ارمنستان و گروه میانجیگری مینسک باید این واقعیت جدید را بپذیرند.

علی اف ادعای دیدبان حقوق بشر مبنی بر اینکه کشورش اسرای جنگی ارمنستانی را بازداشت و شکنجه می‌کنند رد کرد و مدعی شد که همه آنها آزاد شده اند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در خاتمه همچنین اعزام ماموران امنیتی این کشور به فرانسه خود برای حمله به یک وبلاگ نویس جمهوری آذربایجان که در فرانسه پناهنده و ماه مارس در اثر چاقو به شدت مجروح شد را منکر شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها