دستورکار دیدار اردوغان و پوتین

کد خبر: 1099223

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی گفت که رؤسای جمهور کشورش و روسیه در دیدار فردا (چهارشنبه) در مسکو پرونده سوریه و روابط تجاری را بررسی می‌کنند.

دستورکار دیدار اردوغان و پوتین

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که دستور کار دیدار فردا میان رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، به ترتیب رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه در مسکو بر پرونده سوریه و روابط تجاری میان دو کشور متمرکز خواهد بود.

وی در این باره گفت: کمک‌های بشردوستانه به سوریه و پرونده لیبی نیز می‌تواند در دستور کار این دیدار قرار داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اعزام یک هیئت بلند پایه به مصر در دوره آینده نیز افزود: دیدار با اعضای هیئت مصر که به ترکیه آمده بودند و اظهارات مطرح شده پس از این نشست مثبت بوده و درحال حاضر هیچ سفری در سطح وزرا و یا ریاست جمهوری برنامه ریزی نشده است.

چاووش‌اوغلو درباره اینکه آیا آنکارا با دولت موقت طالبان در افغانستان ارتباط دارد یا خیر نیز تاکید کرد: ما جلساتی در سطح سفیر داریم. نه ما به آنجا رفته‌ایم و نه آنها به اینجا آمده‌اند؛ آنها به کمک‌های بشردوستانه، غذا و دارو نیاز دارند؛ زمستان در راه است و ما درباره این نیازها صحبت می‌کنیم.

وی درباره راه‌اندازی فرودگاه کابل نیز گفت: گفت‌وگوهایمان ادامه دارد و همچنان نگرانی‌های امنیتی وجود دارد که برطرف نشده است؛ پروازهای چارتر موقت وجود دارد، اما پروازهای معمولی هنوز مشخص نشده و مذاکرات ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تأکید کرد که کشورش از طریق پاکستان کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان ارسال می‌کند، چراکه این کمک‌ها سریع‌تر و ارزان‌تر است و حجم کمک‌ها در روزهای آینده افزایش می‌یابد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها