مقصر خروج افتضاح‌آمیز آمریکا از افغانستان

کد خبر: 1099590

یک فرمانده ارشد آمریکایی مستقیماً وزارت خارجه این کشور را مقصر خروج افتضاح‌آمیز نظامیان از افغانستان دانسته است.

مقصر خروج افتضاح‌آمیز آمریکا از افغانستان

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه‌ای محرمانه با سناتورها به صورت مستقیم، وزارت خارجه آمریکا را مقصر خروج افتضاح‌آمیز از افغانستان دانسته است.

پایگاه «آکسیوس» به نقل از دو منبع که در جریان این نشست محرمانه قرار داشته‌اند می‌نویسد میلی معتقد بوده که مقام‌های وزارت خارجه برای صدور دستور خروج از فرودگاه کابل وقت زیادی تلف کردند.

اظهارات مارک میلی در نشست محرمانه با لحنی بسیار صریح‌تر و شفاف‌تر نسبت به اظهارات او در جلسه علنی مجلس سنا بیان شده است. او در جلسه علنی گفته بود اینکه آیا دستور خروج از فرودگاه کابل بایستی زودتر خارج می‌شد یا نه، «سوال بی‌پاسخی است که به بررسی‌های بیشتر نیاز دارد.»

 دو جلسه استماع که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با حضور «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، «فرانک مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و مارک میلی در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا برگزار شد اختلافات شدید میان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا را به نمایش گذاشت.

آکسیوس نوشته این جلسه‌های استماع می‌توانند به انجام بررسی‌های بیشتر در خصوص عملکرد «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا منجر شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها