پوتین: در حال حاضر جنگ بر سر فضاست

کد خبر: 1099807

رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرد این کشور در توسعه فناوری‌های انرژی هسته‌ای فضایی شش یا هفت سال از رقبا و جهان جلوتر است.

پوتین: در حال حاضر جنگ بر سر فضاست

به نقل از آر تی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در نشست مجازی بخش فضایی این کشور گفت: ما در زمینه توسعه فناوری‌های منحصر به فرد برای صنایع انرژی هسته‌ای فضایی بسیار پیشرفت کرده‌ایم و بر اساس ارزیابی کارشناسان روسیه از رقبا و کل جهان شش یا هفت سال جلوتر است.

او در ادامه افزود: زمینه‌های خوبی برای پیشرفت وجود دارد و باید از آن‌ها حمایت شود تا نتایج علمی خوبی در زمینه فضا بگیریم. من از فرودگاه فضایی «وستوچنی» بازدید کردم و ساخت اولین سکوی پرتاب موشک در آن آغاز شده است.

شایان ذکر است ساخت حمل‌کننده سلاح هسته‌ای بر روی فضاپیما‌های روسی در سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده و اولین حمل‌کننده سلاح هسته‌ای با نام «ام‌ ای کی سی» در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.

پیش از این جان ریموند، فرمانده نیروی فضایی آمریکا مدعی شده بود روسیه و چین تهدید بزرگی برای آمریکا در فضا هستند زیرا با لیرز می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را هدف قرار دهند. همچنین او در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های این کشور اعلام کرد در حال حاضر جنگ بر سر فضا مانند جنگ بر سر زمین و دریاست.

پوتین در نشست سران گروه ۲۰ درباره افغانستان شرکت خواهد کرد

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه بعد از مشخص شدن جزییات مربوط به برگزاری نشست اضطراری رهبران کشورهای گروه ۲۰ شرکت خود در این نشست را اعلام خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که بعد از مشخص شدن کلیه جزییات، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه تصمیم خود درباره شرکت در نشست اضطراری رهبران کشور‌های گروه ۲۰ به منظور بررسی اوضاع افغانستان را اعلام خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «تصمیم رئیس جمهور پوتین در خصوص شرکت در این نشست سران، پس از مشخص شدن کلیه جزییات مربوط به این رویداد، اعلام خواهد شد.»

روز گذشته (چهارشنبه) "ماریو دراگی" نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که نشست اضطراری رهبران کشور‌های عضو گروه ۲۰ که به بررسی اوضاع پیرامون افغانستان اختصاص دارد، در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ماه) برگزار خواهد شد. به گفته وی، این نشست سران بصورت کنفرانس ویدئویی خواهد بود.

پیش از این، "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که این کشور در جریان نشست وزیران گروه ۲۰ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواستار عادی سازی اوضاع در افغانستان و هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل مشکلات انسانی در این کشور شده بود. این دیپلمات تأکید کرده بود که به عقیده طرف روسی بخش اعظم مسئولیت‌های مربوط به بازسازی و حل و فصل مشکلات کنونی در افغنستان بر عهده آمریکا و دیگر کشور‌هایی است که برای مدت ۲۰ سال در آنجا حضور نظامی داشتند.

ابتکارعمل برگزاری نشست سران گروه ۲۰ به منظور بررسی اوضاع افغانستان پس از خارج شدن نطامیان ناتو از این کشور، از سوی دولت ایتالیا مطرح شده که ریاست دوره‌ای این گروه در سال جاری را بر عهده دارد. این موضوع در جریان مذاکرات تلفنی نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهوری روسیه نیز مورد بررسی قرار گرفت./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها