ترامپ: توییترم را به من برگردانید

کد خبر: 1100065

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یک قاضی فدرال خواست که توییتر را به احیای حساب کاربری مسدود شده او در این رسانه شبکه اجتماعی مجبور کند.

ترامپ: توییترم را به من برگردانید

با گذشت حدود سه ماه از انتشار خبرها درباره قصد دونالد ترامپ برای شکایت از مدیران عامل فیسبوک و توییتر، یک رسانه آمریکایی از درخواست تازه او از یک قاضی فدرال خبر داد.

بنا بر گزارشی که «بلومبرگ» شامگاه جمعه به وقت محلی در آمریکا منتشر کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یک قاضی فدرال در ایالت فلوریدا برای احیای صفحه کاربری مسدود شده خود در توییتر درخواست کمک کرد.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یک قاضی فدرال خواسته است که شرکت توییتر را مجبور کند حساب کاربری او در این شبکه رسانه اجتماعی را احیا کند.

اواسط تیر ماه سال جای بود که وبگاه «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه خبر داده بود، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد از «مارک زاکربرگ» و «جک دورسی»، مدیران عامل فیسبوک و توییتر شکایت کند.

شرکت توییتر به طور کلی حساب کاربری ترامپ را بسته و فیسبوک هم اعلام کرد انسداد صفحه او در این رسانه را برای دو سال دیگر تمدید کرده است. ترامپ پیشتر از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سانسور نظرات و دیدگاه‌هایش انتقاد کرده بود.

بنا بر گزارش بلومبرگ، درخواست تازه ترامپ از قاضی فدرال برای دسترسی یافتن دوباره به صفحه توییتر شخصی او، روز جمعه (دیروز) در شهر میایی ایالت فلوریدا ثبت شد.

طبق متن درخواستی ترامپ از قاضی فدرال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادعا کرده که توییتر تحت فشارهای رقبای سیاسی او صفحه شخصی وی در توییتر را مسدود کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در درخواست خود از قاضی فدرال تصریح کرد: گفت: «توییترتا حدی از قدرت و کنترل گفتمان سیاسی در این کشور (آمریکا) استفاده می‌کند که قابل اندازه گیری نیست، از لحاظ تاریخی بی‌سابقه است و این موضوع عمیقاً برای بحث‌های دموکراتیک آزاد و باز، خطرناک است».

به رغم انتشار خبر بلومبرگ درباره درخواست ترامپ از قاضی فدرال برای احیای صفحه توییتر او، شرکت توییتر و همچنین نمایندگان و سخنگویان ترامپ از هرگونه اظهارنظر درباره این موضوع اجتناب کرده‌اند.

بیستم دی ماه ۱۳۹۹ بود که در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ، امتناع مکرر او درباره پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاکیدهای مکررش درباره بروز تقلب بزرگ در انتخابات، توییتر برای همیشه حساب کاربری ترامپ را مسدود کرد.

توییتر در توضیح دلیل این اقدام، نگرانی از ترویج خشونت بیشتر توسط توییت‌های ترامپ را دلیل این اقدام خود اعلام کرد و ابراز داشت، دو توییت ترامپ در اعلام عدم مشارکت در مراسم تحلیف بایدن و تاکید بر این موضوع که نمی‌توان طرفدارانش را نادیده بگیرند، به عنوان تحریک کننده دانست.

توییتر ترامپ را بیش از ۸۸ میلیون و هفتصد هزار نفر از سرتاسر جهان پیگیری می‌کردند و این شبکه اجتماعی یکی از مهمترین ابزارهای وی برای ارسال پیام به مخاطبانش بود/ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها