پیش بینی متفاوت بورل درباره نتیجه مذاکرات وین

کد خبر: 1100144

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر احیای برجام گفت که تصور نمی کند مذاکرات وین با شکست مواجه شود.

پیش بینی متفاوت بورل درباره نتیجه مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر احیای برجام گفت که تصور نمی کند مذاکرات وین با شکست مواجه شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگو با العربیه گفت که مذاکرات هسته ای تنها راه ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی با تاکید بر احیای برجام گفت: تصور نمی کنم که مذاکرات وین درخصوص برنامه هسته ای ایران با شکست مواجه شود.

بر اساس این گزارش، بورل در گفت وگو با الجزیره نیز بر بازگشت به مذاکرات وین در اسرع وقت تاکید کرد./ایسنا

تحریم‌های اروپا ممکن است تأثیری روی انصارالله نگذارند

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا بر جنبه‌های بشردوستانه در یمن تمرکز می‌کند، اما باید در نظر داشته باشد که تحریم‌های اروپا ممکن است روی انصارالله تأثیری نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در موضعی جانبدارانه به العربیه تاکید کرد: "اتحادیه اروپا از اقدامات گروه «انصارالله» آگاه است و آنها را محکوم می‌کند، اما برای حل بحران یمن با مسؤولان این گروه گفت‌وگو می‌کند".

وی در پایان جلسه عمومی پارلمان اروپا گفت که «وضعیت بشردوستانه و سیاسی در یمن نیاز به توجه بیشتری دارد، زیرا جنگ ویرانگر است و پیامدهای بشردوستانه قابل توجهی دارد».

بورل ضمن تأکید بر لزوم حل بحران یمن «تنها از راه ‌حل سیاسی و با توافق طرفین درگیری و حامیان آنها»، خواستار «اعمال فشار بر کشورهایی شد که از جنگ حمایت می‌کنند و به طرف‌های درگیر سلاح می‌دهند».

حملات ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگشت قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از فروردین ماه ۱۳۹۴ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و یا زخمی شده‌اند.

همچنین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد که اروپا برنامه‌ای پنهان در لبنان ندارد و برای حمایت از مردم لبنان تلاش می‌کند.

جوزپ بورل گفت: «ما از لبنان و لبنانی‌ها بسیار حمایت می‌کنیم و کمک‌های زیادی را نیز ارائه کرده‌ایم».

بورل در ادامه بر لزوم ازسرگیری مذاکرات برجام اشاره کرد و افزود: «تنها راه جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای‌، مذاکره است و من شکست مذاکرات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران را تصور نمی‌کنم».

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات افغانستان پرداخت و اظهار کرد که بهترین تجربه‌ای که می‌توان از تحولات اخیر افغانستان آموخت این است که راه‌حل نظامی، بحران را حل نخواهد کرد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: افغانستان به ما آموخت که دموکراسی را نمی‌توان را از راه نظامی تحمیل کرد و مأموریت این کشور در ایجاد یک دولت مدرن شکست خورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها