لاوروف: راهکار سیاسی برای بحران سوریه باید یافته شود

کد خبر: 1100710

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با همتای مصری خود، ضمن تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، گفت تهدیدات تروریستی در منطقه ادلب وجود داشته و در برخی نقاط نیز در حال افزایش است.

لاوروف: راهکار سیاسی برای بحران سوریه باید یافته شود

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود شرکت کرد.

لاوروف در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مسکو و قاهره توافق کردند که خود را برای نشست وزیران خارجه و دفاع دو کشور در اوایل سال ۲۰۲۲ آماده کنند.  ما به دنبال تقویت همکاری در زمینه سرمایه گذاری بین روسیه و مصر هستیم. می‌خواهیم همکاری‌های گردشگری با مصر و تعداد پروازها را افزایش دهیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات به‌موقع در لیبی، توضیح داد: «مسئله حضور مسکو و قاهره در امور لیبی مورد بحث قرار گرفت و ما بر خروج همه نظامیان خارجی از این کشور صحبت کردیم. نیروهای خارجی باید به صورت مرحله‌ای و همزمان از لیبی خارج شوند».

وزیر خارجه روسیه درباره دیگر بحران‌های منطقه‌ای از جمله فلسطین اشغالی نیز اظهار داشت:‌ «ما موضع واحدی با مصر درباره راهکار دو دولتی و ضرورت از سرگیری مذاکرات سازش داریم. ما به دنبال حل مشکلات بین‌المللی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد هستیم».

بر اساس این گزارش، لاوروف سپس به مسئله سوریه پرداخته و تاکید کرد: «راهکار سیاسی برای بحران سوریه باید یافته شود که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد. ما برخی اقدامات برای سیاسی‌کردن پرونده تحویل کمک‌های بشردوستانه به سوریه را رد می‌کنیم».

وی درباره وضعیت منطقه ادلب نیز گفت: «تهدید تروریستی در ادلب وجود دارد و در برخی مناطق در حال افزایش است. سازمان‌های تروریستی در ادلب به حملات خود ادامه می‌دهند و این سازمان‌ها باید یکبار برای همیشه از بین بروند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در سوچی خبر داد: «اردوغان به روسیه اطمینان داد که به وحدت و حاکمیت سوریه احترام می‌گذارد».

اردوغان در آن دیدار با بزرگ توصیف کردن نقش ترکیه و روسیه در منطقه غرب آسیا، گفته بود: «صلح در سوریه با روابط روسیه و ترکیه ارتباط مستقیم دارد».

یگان‌های ارتش سوریه برای دومین روز متوالی حملات علیه گروه تروریستی جبهه النصره و متحدانش در شمال غربی این کشور و منطقه ادلب را در پاسخ به نقض آتش‌بس، شدت بخشیدند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها