درگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس موساد

کد خبر: 1100821

در پی متهم شدن نخست وزیر اسرائیل از سوی رئیس موساد به سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده برای اهداف سیاسی دفتر نفتالی بِنِت شبانه به آن واکنش نشان داد.

درگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس موساد

 روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت گزارش داد بر خلاف ادعای رئیس موساد در مورد شکست خورده بودن عملیات جمع آوری اطلاعات در مورد سرنوشت رون آراد خلبان مفقود شده اسرائیلی، این عملیات که توسط ماموران زن موساد انجام گرفته کاملا موفقیت آمیز بوده و اطلاعات جمع آوری شده در این عملیات تقدیم اعضای کنست شده است.

دیگر رسانه‌های عبری زبان هم نوشتند، بعد از انتقاداتی که رئیس موساد نسبت به افشای عملیات جمع آوری اطلاعات در مورد ران آراد داشت، دفتر نخست وزیری فورا به آن واکنش نشان داد و تاکید کرد برخلاف سخنان رئیس موساد، این عملیات یک اقدام موفق بود.

براساس بیانیه دفتر نفتالی بنت: اطلاعاتی که شبکه 12 تلویزیون اسرائیل به نقل از رئیس موساد منتشر کرده عاری از صحت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: عملیات جمع آوری اطلاعات از سرنوشت ران آراد یک عملیات موفقیت آمیز بود که بر علیه اهداف عمیاتی استثنایی انجام گرفت و اطلاعات آن برای اعضای کنست آورده شده است.

گفتنی است رئیس موساد در واکنش به سخنان بنت در مورد این عملیات گفته بود چنین عملیاتی انجام گرفت اما نتوانست به اهداف مورد نیاز خد دست پیدا کند.

رئیس موساد همچنین از این که نخست وزیر اسرائیل برای اهداف سیاسی خود اقدام به افشای عملیات موساد می‌کند نیز به شکوه و انتقاد پرداخت.

حال مشخص نیست در سایه این تضاد اطلاعات نخست وزیر و رئیس موساد، رئیس این سرویس اطلاعاتی از مسایل درون سازمانی خود مطلع نیست یا نخست وزیر اسرائیل دسترسی بیشتری نسبت به رئیس موساد در این سازمان دارد، شاید هم بنت هم راه سلف خود نتانیاهو را در بلوف زدن می‌پیماید./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها