پیشنهاد ضد روسی سناتورهای آمریکایی

کد خبر: 1101148

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیشنهاد کنگره مبنی بر اخراج ۳۰۰ دیپلمات روسی از آمریکا اگر انجام شود، به تعطیلی تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در روسیه منجر خواهد شد.

پیشنهاد ضد روسی سناتورهای آمریکایی

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیشنهاد کنگره مبنی بر اخراج ۳۰۰ دیپلمات روسی از آمریکا اگر انجام شود، به تعطیلی تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در روسیه منجر خواهد شد.

 به نقل از رویترز، سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند که اگر مسکو ویزای بیشتری برای آمریکا صادر نکند، دیپلمات‌های روسی را از آمریکا اخراج کند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش گفت: چنین اقداماتی منجر به بسته شدن موسسات خارجی آمریکا در روسیه می‌شود.

وزارت خارجه روسیه افزود: آمریکایی‌ها بایند بدانند که خودشان تقاص این کار را باید پس بدهند. همچنین مسکو تعداد دیپلمات گفته شده از سوی مقامات آمریکایی را در واشنگتن ندارد و به نظر می‌رسد این تعداد نفرات گفته شده توسط آمریکا شامل کارکنان دیپلماتیک در نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز باشد.

در نامه سناتورهای آمریکایی آمده بود که "عدم تناسب در نمایندگی دیپلماتیک" بین دپیلمات‌های روسی در آمریکا و دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه وجود دارد و این نابرابری منجر به حضور ۴۰۰ دیپلمات روسی در آمریکا و فقط ۱۰۰ دیپلمات آمریکایی در مسکو شده است.

همچنین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، پیشنهاد اخیر مبنی بر اخراج ۳۰۰ دیپلمات روسی را تصمیمی "احساسی" خواند و خاطرنشان کرد که تعداد دیپلمات‌های حاضر از تعداد گزارش شده، کمتر است.

پسکوف گفت: اخراج دیپلمات‌های روسی از آمریکا تصمیمی احساسی است و ما در وهله نخست باید تعداد دقیق آن‌ها را بدانیم. مردم ظاهرا نمی‌دانند چه تعداد دیپلمات روسی در آمریکا کار می‌کنند.

وی افزود: مردم آمریکا و روسیه قربانی این تصمیم خواهند شد. بی شک مردم آمریکایی که نتوانند ویزا روسی دریافت کنند و همچنین مردم روسی که موفق به اخذ ویزای آمریکایی نشوند، از این مسئله برآشفته خواهند شد. اقدامات واشنگتن با هدف قطع روابط با روسیه، نتایج زیان باری را به دنبال خواهد داشت./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها