دستورکار دیدار مقامات طالبان و آمریکا در قطر

کد خبر: 1101664

درحالی که نشست ۲ روزه طالبان و آمریکا قرار است از امروز آغاز شود، منابع طالبان دستورکار این دیدارها را اعلام کردند.

دستورکار دیدار مقامات طالبان و آمریکا در قطر

منابع طالبان اعلام کردند که هیئت بلندپایه طالبان در سفر به قطر قرار است با معاون وزیر خارجه آمریکا و هئیت همراهش درباره «بازگشایی سفارت آمریکا در کابل، برداشتن تحریم‌ها و ایجاد دولت فراگیر» رایزنی کنند.

این منبع با اعلام دستورکار دیدار مقامات طالبان و آمریکایی به «اسپوتنیک» گفت که دو طرف امروز و فردا پیرامون این محورها بحث و تبادل‌نظر خواهند کرد.

گفتنی است که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا ریاست هیئت آمریکا را به عهده دارد و مقامات آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و مقامات اطلاعاتی این کشور نیز شرمن را در این سفر همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر نیز هیئت طالبان در رأس «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان به قطر رسیده و دیگر اعضای این هیئت شامل «خیرالله خیرخواه» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، «عبدالحق وثیق» رئیس اطلاعات، «نور جلال» معاون وزارت کشور و «شهاب‌الدین دلاور» و «محمد ابراهیم» می‌باشد.

شرمن پیش از عزیمت به قطر در یک نشست خبری در پاکستان تصریح کرد که آمریکا در حال حاضر دولت طالبان را برسمیت نمی‌شناسد و این سفر تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به آن‌ها نیست، اما واشنگتن با دیگر کشورها برای یافتن یک رویکرد مشترک رایزنی می‌کند.

پس از نشست نمایندگان دفتر سیاسی طالبان با سفرا و نمایندگان اتحادیه اروپا، نروژ، سوئد، هلند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، انگلیس و آمریکا در قطر، یک هیئت بلندپایه از مقامات طالبان نیز برای ادامه رایزنی‌ها به دوحه رفته است.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان، «خیرالله خیرخواه» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، «عبدالحق وثیق» رئیس اطلاعات، «نور جلال» معاون وزارت کشور و «شهاب‌الدین دلاور» و «محمد ابراهیم» از دیگر اعضای ارشد طالبان شامل این هیئت هستند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها