اعلام نتایج‌ انتخابات عراق پس از بررسی اعتراضات

کد خبر: 1102473

کمیساریای انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی پس از مشخص شدن نتایج بررسی اعتراضات اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج‌ انتخابات عراق پس از بررسی اعتراضات

به نقل از المسله، کمیسریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

«جلیل عدنان» رئیس شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق در نشستی خبری گفت که اقدامات این کمیساریا بسیار دقیق است و نتایج اعلام شده نهایی نیست، فردا یا پس فردا بیش از 3 هزار رأی شمارش می‌شود و به نتایج اعلام شده اضافه خواهد شد.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در پاسخ به معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی اعلام کرده که دستگاه‎های رأی‌گیری بسیار پیشرفته و دقیق هستند و امکان جابه‌جایی آرا وجود ندارد.

نتایج اولیه انتخابات روز گذشته اعلام شد و تعداد کرسی های کسب شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

 بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه های بعدی قرار دارند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها