بیانیه حزب الله و امل لبنان به دنبال حوادث امروز بیروت

کد خبر: 1102909

حزب الله لبنان و جنبش امل لبنان حمله مسلحانه به تظاهرات مسالمت آمیز را کار گروههای وابسته به نیروهای لبنانی وابسته به سمیر جعجع (رهبر سابق حزب فالانژیست‌های لبنان و از رهبران ائتلاف ۱۴ مارس) دانست.

بیانیه حزب الله و امل لبنان به دنبال حوادث امروز بیروت

جنبش حزب الله و جنبش امل امروز پنجشنبه در دومین بیانیه‌ خود به دنبال حوادث امروز بیروت تأکید کردند که حزب القوات اللبنانیه(نیروهای لبنانی) به رهبری سمیر جعجع آغازگر و عامل این حوادث بودند.

این دو جنبش شیعه لبنان در این بیانیه‌ تأکید کردند که حمله مسلحانه به اعتراضات مسالمات آمیز لبنان از سوی گروه‌های حزب جعجع صورت گرفته است.

بر اساس این بیانیه‌، این گروه‌ها در محله‌های مجاور و پشت بام خانه‌ها مستقر شده و اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است:‌ «تحریک کنندگان، این عملیات از پیش طراحی شده را از طریق اتاق‌های تاریک مدیریت کرده و باید آن‌‌ها محاکمه شده و اشد مجازات را در حق آن‌ها اجرا کرد.»

جنبش حزب الله و امل در ادامه بیانیه خود از اهالی، جوانان و طرفداران صبور و شریف خود به دلیل خویشتنداری تقدیر و تشکر کرده و همچنین به خانواده‌های قربانیان این حادثه قول دادند که مسئله شهدا را تا تحقق عدالت پیگیری کنند.

امروز طرفداران حزب الله و جنبش امل بر اساس اعلام و فراخون قبلی به سمت ساختمان دادگستری در حال حرکت بودند که از سوی افراد ناشناس در منطقه الطیونه مورد هدف و تیراندازی قرار گرفتند. وزارت بهداشت لبنان در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که در حمله مسلحانه امروز بیروت، شش نفر کشته شده و 32 تن زخمی شده‌اند که حال دو تن از ‌آن‌ها وخیم است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها