آخرین تحولات بیروت/شهادت زن لبنانی در تیراندازی امروز بیروت

کد خبر: 1102916

یک زن لبنانی در حالی که در منزل خود بود هدف تیراندازی امروز شبه‌نظامیان در بیروت قرار گرفت و به شهادت رسید.

آخرین تحولات بیروت/شهادت زن لبنانی در تیراندازی امروز بیروت

 زن لبنانی «مریم محمد فرحات» مروز (پنجشنبه) در تیراندازی بیروت به شهادت رسید.

شبکه «المنار» در این خصوص گزارش داد، وی در حالی که در منزل خود بود هدف تیر تک‌تیراندازان افراد مسلح وابسته به «القوات اللبنانیه» قرار گرفت و به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش،مریم محمد فرحات مادر پنج فرزند است.

امروز تعدادی از مردم لبنان که به عملکرد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت معترض هستند در برابر کاخ دادگستری در  بیروت در حال برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز بودند که ناگهان تیراندازی‌ها آغاز شد.

تعقیب و گریز میان نظامیان ارتش لبنان و تک‌تیراندازان در بیروت همچنان ادامه دارد.

شبکه المیادین اعلام کرد، تا کنون شش نفر در این تیراندازی‌ها به شهادت رسیده‌اند و شصت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تداعی صحنه جنگ در بیروت؛ پای آمریکا و وکلایش در میان است

پس از آنکه چندین نفر در درگیری‌های شدید و مسلحانه بیروت کشته یا زخمی شدند، شواهد حاکی از آن است که شبه‌نظامیان وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» (نزدیک به آمریکا) در پشت‌پرده این تیراندازی‌ها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سیاسی عمل کردن «طارق بیطار» بازپرس قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، صدای بسیاری را در لبنان درآورده و معترضان می‌گویند وی بنا به دستورات خارجی دنبال هدف گرفتن گروهی خاص است.

لبنانی‌های معترض به عملکرد بازپرس پرونده انفجار بیروت امروز (پنجشنبه) در منطقه «الطیونه»بیروت به سمت دادگستری در حرکت بودند که ناگهان تیراندازی‌ به سمت آنها آغاز شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی تک‌تیراندازان که بر روی پشت‌بام‌ها کمین کرده بودند، عمدا سر مردم را هدف گرفته و شروع به تیراندازی کردند.

وزارت کشور لبنان تا کنون جان باختن شش نفر را تأیید کرده است. شبکه المیادین از مجروح شدن حدود شصت نفر در این درگیری‌ها خبر داد.

اسکای نیوز در ادامه به نقل از خبرنگار خود نوشت که در بیروت، راکت‌های B۷ شلیک شده است.

درگیری‌ها در مناطق «عین الرمانه» (با اکثریت مسیحی نشین») و «شیاح» (با اکثریت شیعه نشین) همچنان ادامه دارد .

شلیک خمپاره و آرپی‌جی دیده می‌شود و ارتش لبنان تمامی مسیرها به این منطقه را بسته است.

نظامیان ارتش لبنان در تعقیب و گریز با تک‌تیراندازان و افراد درگیر از هر دو طرف در تلاش برای آرام کردن وضعیت است.

رد پای حزب نزدیک به آمریکا و سعودی

شبکه المنار اعلام کرد، یکی از شهدای امروز تیراندازی بیروت مادر پنج فرزند است که در تیراندازی شبه‌نظامیان وابسته به حزب مسیحی «القوات اللبنانیه» (نزدیک به آمریکا و سعودی) و در حالی که در منزل خود بود، جان باخت.

توییت نمایند حزب القوات

وب‌سایت «العهد» در خبری با عنوان «حزب القوات اینگونه اقدام تروریستی علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز را برعهده می‌گیرد»، توییت «عماد واکیم» از نمایندگان وابسته به حزب القوات را منتشر کرد.

العهد گزارش کرد، نماینده حزب القوات تیراندازی افراد وابسته به این حزب به سمت معترضان در الطیونه را به عهده گرفت و آن را درگیری با طرف دیگر برشمرد. واکیم مدعی شد: «درگیری‌هایی که آغاز شده میان یک حزب با حزب دیگر، یک طایفه با طایفه دیگر یا یک منطقه با منطقه دیگر نیست. این درگیری میان حزب‌الله و مابقی لبنانی‌های آزاد از هر طیفی هستند تا سازمان‌های باقی مانده دولتی از هیمنه حزب‌الله حفظ شود... این برای حفظ عدالت است».

 

iuRKKgZGLwqm

سران حزب‌الله و امل: پای حزب قوات‌اللبنانیه در میان است

شبکه «المیادین» هم به نقل از سران جنبش‌های حزب‌الله و امل گزارش کرد، گروه‌های وابسته به حزب‌ القوات اللبنانیه امروز به سمت تظاهرات‌کنندگان در بیروت تیراندازی کردند.

این شبکه به نقل از سران مذکور گزارش کرد، تک‌تیراندازان این گروه‌ها در پشت‌بام‌ها و محله‌های مجاور مستقر شده و به سمت معترضان شلیک می‌کردند.

در ادامه این گزارش تأکید شده، حزب القوات مرتکب قتل عمد در این خصوص شده است.

«شارل جبور» رئیس بخش اطلاع‌رسانی حزب القوات‌اللبنانیه هم امروز و پس از درگیری‌های مسلحانه در بیروت، اتهام‌زنی‌هایی علیه حز‌ب‌الله و دبیرکل آن مطرح کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، وی مدعی شد که حزب‌الله از تصمیمی که قاضی بیطار علیه این جنبش در پرونده انفجار بیروت خواهد گرفت، آگاه است.

شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان هم در واکنش به حوادث بیروت گفت، هر خون، فتنه، بر هم زدن آرامش داخلی و هرج و مرج امنیتی که امروز رخ داد یا رخ خواهد داد به گردن سفارت آمریکا و طارق بیطار بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت است، شخصی که باید کنار گذاشته شده و مورد بازجویی قرار گیرد.

جنبش‌های حزب‌الله و امل در بیانیه‌ای مشترک، همه را به آرامش و عدم کشیده شدن به فتنه فراخواندند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها